عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان مي تواند شاهراه تجاري با آسياي ميانه شود

استاندار گلستان:

گلستان مي تواند شاهراه تجاري با آسياي ميانه شود

 

دکترحسن صادقلو گفت : بسترهاي لازم براي توسعه روابط استان گلستان با كشورهاي حوزه جمهوري درياي خزر فراهم شده و با تلاش ها و همت جمعي جمهوري هاي اين حوزه ، گلستان مي تواند شاهراه ي تجاري با آسياي ميانه شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري گلستان ؛ دكتر " حسن صادقلو " شب گذشته درگفتگوي تلفني زنده با شبكه خبر اظهار داشت: ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل دراستان گلستان با كشورهاي حوزه جمهوري درياي خزر وجود دارد كه مي تواند كريدور ارتباطي هم از طريق دريا و هم خشكي با كشورهاي منطقه و در مسير ايران با كشورهاي حاشيه خليج فارس و پاكستان وهندوستان باشد.
وي خاطرنشان كرد : طي مذاكره با وزير امور خارجه وسفير تركمنستان در ايران، امكان حمل ونقل كالا از طريق راه آهن بين ايران ، قزاقستان و تركمنستان تا شش ماه آينده فراهم مي شود .
استاندار : راه‎اندازي بندر «خواجه‎نفس» در اولويت برنامه‎ها است
استاندار گلستان يكي از نقطه هدف ها را برقراري ارتباط در يايي بهتر با كشورهاي جمهوري حوزه درياي خزر دانست و افزود : راه اندازي بندر «خواجه‎نفس» در اولويت برنامه‎ها است و مصمم هستيم تا تفاهم‎نامه‎هاي امضا شده را عملياتي كنيم.
مقام عالي دولت در استان در خصوص اهم موارد مورد پيگيري در سفر استاندار منگستائو از كشور قزاقستان، اظهار داشت: يكي از نقطه هدف‎هايي كه ما گرفته‎ايم اين است كه بتوانيم ارتباط دريايي را با كشورهاي همسايه به‎خصوص قزاقستان برقرار كنيم.
وي ادامه داد: به همين دليل موضوع راه‎اندازي بندر خواجه نفس اولويت برنامه ما است كه فردا با توجه به اينكه قزاقستان در حوزه نفت و گاز فعاليت دارد بتوانيم در امر پالايشگاهي كه مورد نظر است در استان زده شود اين نقطه يك محل براي تبادلات تجاري باشد.
استاندار گلستان خاطرنشان كرد: اين سفر نقطه هدف‎هاي ديگر نيز همانند تبادلات خدمات علمي، فني و مهندسي، استفاده از ظرفيت‎هاي توليدي استان گلستان و كشور قزاقستان را به همراه داشت كه گفت‎و‎گوها و مباحث بسيار موثر و مفيدي در اين سفر انجام شد.
صادقلو در پاسخ به سئوال مجري برنامه در خصوص تبادل‎هاي گوناگون با كشورهاي حاشيه درياي خزر و بازارچه‎هاي مرزي و بخش خصوصي در استان گلستان تصريح كرد: در درجه اول تعامل و ارتباط خودمان را در راستاي تفاهم‎نامه‎هاي قبلي كه به امضا رسيده است با جديت دنبال مي‎كنيم و پيگير هستيم تا اين تفاهم‎نامه‎ها عملياتي شود.
وي افزود: به همين دليل هم دنبال يك منطقه ويژه در نقطه صفر مرزي هستيم تا بتوانيم بازارچه‎هاي مرزي را به‎‎ويژه در منطقه اينچه‎برون تقويت كنيم.
استاندار گلستان در پايان ابراز داشت: اين موضوع علاوه بر اينكه براي كل كشور يك رونق اقتصادي خواهد داشت، به دليل آنكه استان گلستان فاصله كمي با استان‎هاي كشور قزاقستان و مرز مشتركي كه با كشور تركمنستان دارد و با توجه به اينكه اين كشورها به فرآورده‎هاي غذايي و باغي ما احتياج دارند مي‎تواند زمينه صادرات بسياري از فرآورده‎هاي كشاورزي استان گلستان و كل كشور را فراهم كند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1287
  • کد خبر : 475