عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان كريدور بين المللي كالا بين دو كشور قزاقستان و ايران است

استاندار منگستائو:

گلستان كريدور بين المللي كالا بين دو كشور قزاقستان و ايران است

اليك آيدار بايف ازعلاقمندي كشورش براي افزايش سطح مناسبات و توسعه همكاريهاي تجاري و اقتصادي با استان گلستان خبر داد و گفت: گلستان كريدور بين المللي كالا بين دو كشور قزاقستان و ايران است.

"اليك آيدار بايف" صبح يكشنبه در ديدار با استاندار گلستان در گرگان افزود: در آينده نزديك پروژره هاي بزرگ حمل و نقل در دو استان گلستان و قزاقستان عملي مي شود و كالاهاي زيادي از چين و روسيه و ديگر كشور ها از طريق قزاقستان و استان گلستان به خاورميانه و بالعكس مي رسد.
وي تصريح كرد: تجار و فعالان اقتصادي قزاقستان مي توانند از طريق ايران و خليج فارس ، كالاهاي توليدي خود را صادر نمايند و از همين كريدور كالاهاي مورد نياز خود را وارد قزاقستان كنند.
استاندار منگستائو اظهار كرد: دولت هاي ايران و قزاقستان، دولت هاي دوست و همجوار هستند و روابط دوستي و تاريخي ما را به هم پيوند مي دهد و در حال حاضر علاقه هاي دوستي و اقتصادي رواج و رونق زيادي مي يابند.
وي افزود: استان منگستائو به لحاظ شرايط خاص آب و هوايي و كمبود منابع آبي، ظرفيت كشاورزي ندارد و بر همين اساس استان گلستان و منگستائو اهميت زيادي براي رواج و رونق هر دو كشور دارند و پتانسيل زيادي براي همكاري وجود دارد.
وي با بيان اين كه هر دو كشور ايران و قزاقستان در حاشيه درياي خزر واقع شده اند و روابط دو كشور در طول سالهاي گذشته هميشه دوستانه بوده است تصريح كرد: هدف اصلي از سفر به گلستان بررسي امكانات و توانمندي ها و شرايط افزايش همكاريهاي دو جانبه و فراهم كردن زمينه هاي حضور تجار و سرمايه گذاران ايراني و قزاقستاني براي تسهيل در سرمايه گذاري است.
آيدار بايوف اظهاراميدواري كرد: با برقراري اين ارتباط در آينده كالاهاي زيادي از سرزمين ما عبور مي كند و پروژه بزرگ حمل و نقل در سرزمين قزاقستان و ايران عملي مي شود و راههاي خشكي و راه آهن در قزاقستان گسترش مي يابد.
وي در خصوص آخرين وضعيت راه آهن ايران و قزاقستان، گفت: قسمتي از راه آهن ايران- قزاقستان - تركمنستان انجام شده و سال گذشته فعاليت داشت و اميدواريم در مدت كوتاه قسمت تركمنستان نيز انجام شود.
آيداربايوف با اشاره به زمينه هاي همكاري با استان گلستان، افزود: ما خيلي علاقمند به ادامه همكاري با استان گلستان هستيم و بخش كشاورزي و ساختماني براي ما خيلي اهميت دارد.
وي اظهارداشت: گردشگري در اين استان خيلي رواج دارد و ما خواهان تبادل فرهنگي و گردشگري هستيم.
هيأتي از مسوولان دولتي و اجرايي استان منگستائو قزاقستان به سرپرستي آليك آيدار بايف استاندار صبح يكشنبه وارد گلستان شدند.
اين هيأت پس از ديدار با استاندار از كارخانه شير پگاه ، شهرك صنعتي آق قلا ، شركت پگاه جهان نما و ايستگاه راه آهن اينچه برون بازديد كردند.
همچنين بعد از ظهر روز يك شنبه نيز در همايش بررسي راهكارهاي توسعه همكاري فيمابين گلستان و منگستائو قزاقستان در اتاق بازرگاني وضعيت همكاري هاي دو استان از نظر تجارت و فعاليت هاي اقتصادي بررسي مي شود.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1165
  • کد خبر : 479