عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قطار توسعه استان با شتاب در حرکت است/خبرنگاران را جزیی از خانواده کاری خود می دانیم


قطار توسعه استان با شتاب در حرکت است/خبرنگاران را جزیی از خانواده کاری خود می دانیم

قطار توسعه استان با شتاب در حرکت است/خبرنگاران را جزیی از خانواده کاری خود می دانیم

 به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان در گفتگو با نشریات استان به سوالات پاسخ داد. 

متن این گفتگو را در زیر می خوانید: 

آقای طهماسبی وضعیت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان طی قریب پنج سال تصدی شما در مقام معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و قبل از شما چه تفاوتهایی کرده و آیا کارنامه خود را طی این ایام مثبت قلمداد می کنید؟

با سلام، باید به استحضار مردم شریف استان برسانم به طور اختصار، مهمترین اقداماتی که طی این مدت در این حوزه صورت گرفت؛ تهیه سند جامع امنیتی، سند جامع چشم انداز حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان و تهیه بانک اطلاعاتی از همه حوزه های کاری مرتبط با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریو تهیه اطلس سیاسی استان و شهرستانها بود که سند چشم انداز در همان سال اول استقرار بنده در این سمت، برای اولین بار در کشور انجام شد و از طرف وزارت کشور به عنوان یک مدل و نمونه در اختیار سایر استانها قرار گرفت.

در حوزه سیاسی ما در این مدت برگزاری چهار انتخابات پرشور دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره خبرگان رهبری ر ا به صورت همزمان در هفتم اسفند سال 94 و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در تاریخ 29 اردیبهشت سال 1396 با شور و نشاط خاصی به بهترین نحو ممکن برگزار کردیم. قاطعانه می گویم استان گلستان به لحاظ سیاسی بالغ ترین استان کشور است، حضور صدها سخنران کشوری با سلایق مختلف سیاسی در گلستان بدون هیچ حاشیه پررنگی، گواه این ادعا است.

در حوزه اجتماعی نیز که در برگیرنده موضوعات مختلفی می شود به واقع مجموعه ای از کارهای خوب و سازنده صورت گرفته، هر چند با توجه به تغییر سبک زندگی و فرهنگ ها آمار برخی آسیب های اجتماعی افزایش یافته اما اقدامات چشمگیری در این حوزه صورت گرفته که مهمترین آن تدوین سند اهداف و برنامه های پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی بود که با استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی تدوین شد و در آیینی با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر رستم وندی معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور، حضرت ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و دکتر هاشمی استاندار گلستان رونمایی شد، ضمن اینکه از 18 آسیب اجتماعی ما روی 6 آسیب شاخص متمرکز شده ایم و تا کنون اعتبارات بسیار خوبی هم در این حوزه جذب و هزینه شده است.

همچنین در حوزه اجتماعی استانداری اعتبار قابل توجهی برای اولین بار در دولت تدبیر و امید جهت ساماندهی سواحل استان جذب شد.

مهمترین حوزه تحت مدیریت معاونت شما یعنی امنیت، وضعیت امنیت استان را به اختصار تشریح نمایید؟

همانطور که بارها و در سخنرانی های مختلف گفته ام تأمین امنیت هزینه های خاکستری دارد، استان گلستان دارای سه مؤلفه اصلی امنیت یعنی اقوام، مذاهب و مرز آبی و خاکی است اما به لطف الهی با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و درایت شورای تأمین و در ذیل آن تمامی دستگاههای حافظ نظم و امنیت گلستان در این حوزه همواره جزء استانهای برتر بوده و مورد تقدیر مسئولان وزارت کشور قرار گرفته است ضمن اینکه ما وجود اقوام و مذاهب را در استان گلستان فرصت می دانیم.

بطور مثال در جریان حوادث دیماه سال گذشته که عده ای تحت عنوان مطالبات عمومی به کف خیابان آمدند ماجرا به خوبی مدیریت شد و بدون کوچکترین خسارتی اعم از جانی و مالی استان در وضعیت سفید قرار گرفت، همچنین ما طی سالهای گذشته به انحاء مختلف تجمعات صنفی را مقابل ساختمان استانداری داشتیم بویژه اعتصاب کامیونداران که تمامی این موارد به خوبی در حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی مدیریت شد.

در حوزه قاچاق کالا و ارز ما استان مبداء نیستیم و علی رغم مرزی بودن استان وضعیت مرزهای ما در این حوزه سفید است و غالب کالاهای قاچاق از طریق استانهای همجوار وارد گلستان می شود، تمرکز ما در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشتر روی فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه بوده، اگر ما بتوانیم در کنار مبارزه و کشفیاتی که داریم فرهنگ و ذائقه عمومی را تغییر داده و مردم را تشویق به مصرف کالاهای با کیفیت تولید داخل نماییم، هم اقتصاد و تولیدمان دچار رونق خواهد شد و هم بیکاری در جامعه به حداقل خواهد رسید.

در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز در کنار پیشگیری، تمرکزمان را روی پاکسازی مناطق آلوده استان گذاشتیم که با اجرای طرح شهید شوشتری 14 نقطه آلوده استان در چهارده شهرستان شناسایی و پاکسازی شد، همچنین در سه ماهه اول امسال در حوزه مقابله بیش از 10 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم.

هر چند مردم و صاحبنظران باید پیرامون عملکرد ما نظر دهند اما بنا به آمارهای وزارت کشور وکسب رتبه های برتر استان گلستان در این حوزه، به شخصه معتقدم کارنامه استان در حوزه های سیاسی امنیتی طی 4.5 سال گذشته کارنامه درخشانی بوده است.

اخیراً در فضای مجازی اظهار نظری از سوی شما با واکنش های متفاوت و بعضاً تندی از سوی برخی از افراد رسانه ای مواجه شده، لطفاً در این مورد توضیح بفرمایید.

سابقه مسئولیت بنده در معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گواه این نکته است که تا کنون هیچ گاه خارج از ادب و نزاکت سخن نگفته ام و احترام متقابل، روابط انسانی و آداب اجتماعی را بیش از هرچیز پاس می دارم. متأسفانه برخی کم لطفی ها در فضای رسانه ای وجود داشته و دارد، در جریان افتتاح نمایشگاه مطبوعات استان بخشی از سخنان بنده در خصوص نقش رسانه ها در اطلاع رسانی درست و به موقع در پیشگیری از التهابات جامعه با کم لطفی، به گونه ای دیگر منعکس شد، همچنان معتقدم اگر درگذشته رسانه ها به مانند امروز، مطالبه گری می کردند بسیاری از مشکلات جامعه طی سالهایی که گذشت حل میشد و اتفاقاتی نظیر آنچه در برخی از شهرهای ایران به وقوع پیوست، رخ نمی داد.

اگر رسانه ها و مطبوعات صدای مردم باشند و مطالبات به حق آنها را به مسئولان منعکس کنند بسیاری از نارضایتی ها که منجر به اعتراض، نا آرامی و در نتیجه امنیتی شدن فضای جامعه می شود، اتفاق نخواهد افتاد. رسانه ها باید چشم و گوش مسئولان نظام و صدای مردم باشند و با بیان حقایق، فرصت خودنمایی و عرضه اندام را از رسانه های وابسته به دشمن بگیرند.

ما خبرنگاران عزیز را جزیی از خانواده کاری خودمان میدانیم و جز مباحث امنیتی سری و محرمانه که در همه جای دنیا به صورت سربسته است، هیچ حیاط خلوتی برای خودمان قائل نیستیم و همه اخبار را در اختیار رسانه های استان قرار می دهیم.

به عنوان سؤال آخر ارزیابی شما از شرایط فعلی و اینده استان و کشور چیست؟

خوشبختانه با درایت استاندار گلستان و حمایت های دولت محترم، قطار توسعه استان با شتاب بیشتری در حرکت است و تدابیر خوبی در راستای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان صورت گرفته است.

شرایط امروز کشور هم به گونه ایست که دشمن ما را درگیر یک جنگ اقتصادی شدید کرده و با ایجاد فشار و افزایش تحریمها به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی و فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است، در چنین وضعیتی و برای برون رفت از این شرایط همه باید در کنار هم باشیم، رمز پیروزی ما فقط و فقط، حفظ وحدت و همبستگی بین مردم و همه ارکان نظام است.


 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .