عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشريح 8 برنامه مديريت جهادي در گلستان


تشريح 8 برنامه مديريت جهادي در گلستان

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان با اشاره به نامگذاري امسال به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» هشت برنامه پيش ‏بيني شده براي مديريت جهادي در سال جاري در استان گلستان را تشريح كرد.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان با اشاره به نامگذاري امسال به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» هشت برنامه پيش‏بيني شده براي مديريت جهادي در سال جاري در استان گلستان را تشريح كرد.

"عباس نياوند " برنامه‏ ريزي را شالوده مديريت جهادي خواند و با اشاره به اهداف كلي اين هشت برنامه اظهار داشت: برنامه‎هاي مديريت جهادي در اين استان بايد مشخص و مبتني بر سياست‏هاي اداري كشور باشد و موضوعات استراتژيك، اقدامات اساسي، اجرايي، نظارت و ارزيابي دقيق به همراه داشته باشد.
وي تصريح كرد: هشت برنامه پيش‏بيني شده براي مديريت جهادي در سال 1393 در استان گلستان بايد به صورت جدي، با برنامه و پيگيرانه از سوي مديران دستگاه‎هاي اجرايي دنبال شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان مهندسي نقش و ساختار دستگاه‏هاي اجرايي را برنامه اول مديريت جهادي در اين استان خواند و گفت: اين برنامه با هدف تمركززدايي و چابك‏سازي دستگاه‏هاي انجام مي‏شود كه استفاده از ظرفيت‏هاي مردمي، انعطاف‏‏‏پذيري و عدم تمركز، كل‏نگري، همسوسازي و هماهنگي و تعامل اثربخش به همراه دارد.
نياوند توسعه دولت الكترونيك و هوشمند‏سازي اداري را دومين برنامه‌‌ پيش‏بيني شده مديريت جهادي در استان اعلام كرد و اذعان داشت: تسهيل و تسريع دسترسي مردم به خدمات دستگاه‏ها، ارائه خدمات مطلوب، سريع و دقيق، توجه به اثربخشي و كارايي، كاهش هزينه‏ها و اصلاح سيستم‏ها و روش‏ها از اهداف اين برنامه است.

خدمات عمومي در گلستان بايد در فضاي رقابتي ايجاد شود
وي با اشاره به برنامه سوم مديريت جهادي در استان خاطرنشان كرد: خدمات عمومي در استان بايد در فضاي رقابتي ايجاد شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان ادامه داد: ارائه خدمات عمومي با كيفيت برتر، قيمت مناسب، زمان كوتاه، فضاي رقابتي به دور از فضاي انحصاري، تغيير رويكرد موافقت‌نامه‏‏اي بودجه‏اي از روش سنتي به نظام عملكردي و يا بودجه عملياتي از مهمترين اهداف اين برنامه است.
نياوند مديريت سرمايه انساني را چهارمين برنامه پيش‏بيني شده مديريت جهادي در استان خواند و گفت: جذب نيروي انساني متناسب با نيازها، تعالي سرمايه انساني، بهره ‏وري نيروي انساني، پرداخت‏ها و تشويق‏ ها متناسب با شايستگي‏ ها، انگيزش، آموزش، طبقه ‏بندي مشاغل و شرايط احراز، بانك اطلاعات مديريت نيروي انساني و طراحي مدل شايستگي و نظام انتخاب و انتصاب از اهداف اين برنامه است.
وي فناوري‏ هاي مديريتي را پنجمين برنامه پيش‏ بيني شده مديريت جهادي در استان اعلام كرد و يادآور شد: رشد و ارتقاي نظام‌مند تمام عناصر مديريتي استان مبتني بر ارزش‏ها و اسناد بالادستي، عدالت‏ محوري، شفافيت و روزآمدي در اجراي قوانين و مقررات اداري و دانش ‏بنيان كردن نظام اداري از مهم‌ترين اهداف پنجمين برنامه پيش‏بيني شده مديريت جهادي در استان است.

برنامه توسعه فرهنگ سازماني بايد در گلستان اجرايي شود
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان با اشاره به برنامه ششم مديريت جهادي در اين استان افزود: برنامه توسعه فرهنگ سازماني با اهداف نهادينه‏ سازي فرهنگ كار و تلاش، خود كنترلي و امانت‏داري، پاك‏دستي و پاك‏ چشمي، تعلق و تعهد سازماني، انضباط اداري، اجتماعي و مالي، خدمات‏ دهي بي‏ منت به مردم و پاسخگو بودن به مردم در استان بايد اجرا شود.
نياوند صيانت از حقوق مردم و سلامت اداري را برنامه هفتم مديريت جهادي در استان اعلام كرد و ادامه داد: حفظ و صيانت از حقوق مردم، افزايش پاسخگويي، مسئوليت‏‏ پذيري و اعتماد عمومي، ارتقاي سلامت اداري و كاهش فساد، دسترسي آسان، سريع و ضابطه‏ مند مردم به اطلاعات مورد نياز و حفظ حقوق مردم و جبران خسارت‏ هاي وارد در اثر قصور در تصميمات و اقدامات ما از مهمترين اهداف اين برنامه‏ ها است.
وي قانون‏گرايي، اشاعه فرهنگ مسئوليت‏ پذيري پاسخگويي و تكريم ارباب‏ رجوع و شهروندان، رضايت‏مندي مردم و اعتماد و اطمينان به خدمتگزاري ما و نهادينه‏ سازي وجدان كاري، انضباط اجتماعي، فرهنگ خود كنترلي، امانت‏داري، صرفه‏ جويي، ساده‏ زيستي و حفظ بيت‏ المال را از ديگر اهداف اين برنامه ذكر كرد.
اين مسئول نظارت و ارزيابي از برنامه هشتم مديريت جهادي در گلستان ذكر كرد و متذكر شد: كسب اطمينان از صحت فرآيند برنامه‏ ريزي مديريت اجراي برنامه‏ ها در راستاي تحقق اهداف و چشم‏ انداز كشورازاهداف هشتمين برنامه پيش ‏بيني شده مديريت جهادي در استان است.


تأیید کننده خبر : دنکوب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1303
  • کد خبر : 491