عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس:

عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: رویکرد مدیریت ارشد این استان ، جبران عقب ماندگی برخی شاخص های توسعه آن بویژه در شهرستان ها با توزیع اعتبارات مناسب در سالجاری است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری گنبد کاووس میرمحمد غراوی در جلسه کمیته برنامه ریزی توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای گنبدکاووس افزود: از 23 شاخص توسعه در گلستان، برخی شاخص ها هنوز با میانگین استانی همخوانی ندارد که جبران این عقب ماندگی در دستور کار مدیران قرار گرفته است.
وی گفت: بر این اساس تکمیل طرح های عمرانی با افزون بر 70 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت مدیران گلستان قرار دارد.
غراوی، توجه به توسعه عمران روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را دیگر رویکرد مهم مدیریت ارشد گلستان در توزیع اعتبارات امسال اعلام کرد و افزود: 47 درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند که توجه به عمران روستاها در کنار عمران شهری یک ضرورت است.
وی، توجه به کشاورزی و گردشگری به عنوان دو حوزه زیربنایی برای توسعه گلستان را از دیگر رویکردهای مدیریت این استان در توزیع اعتبارات امسال دانست و تصریح کرد: استاندار گلستان سفرهای درون استانی نیز دارد و بر اساس تلاش شهرستان ها اعتبارات ویژه که در اختیار وی است، داده می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه افزود: رویکرد اصلی شهرستان در توزیع اعتبارات امسال توجه به مناطق روستایی و مرزی بویژه بخش داشلی برون و ایجاد زیرساخت های آب شرب و برق است تا رضایت مندی مردم در این حوزه ها افزایش یابد.
عبدالقدیر کریمی تصریح کرد: در هفته دولت امسال 275 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 217 میلیارد تومان و اشتغالزایی 509 نفر کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد که نسبت به اعتبارات سال گذشته هفته دولت 100 درصد افزایش داشته است.
حسین پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تکمیل طرح های عمرانی و با رعایت اولویت اعلام شده از سوی ادارات و نهادهای گلستان، به مرور تخصیص می یابد.
پیشقدم اضافه کرد: گنبدکاووس برخی محرومیت ها و عقب ماندگی هایی نیز دارد که باید با تلاش مدیران و تخصیص اعتبارات ویژه استانی و ملی جبران شود .
وی با اشاره به مشکل آب شرب مناطق روستایی و شهری گنبدکاووس و نیز شرق گلستان تصریح کرد: از چند سال پیش در قالب طرحی باافق 10 ساله، برای رفع این مشکل اعتبارات ویژه ای پیش بینی و درحال هزینه شدن است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان همچنین گفت: بندر خشک اینچه برون که از طرح های مهم گنبدکاووس است و عملیات اجرایی آن از سال 95 شروع شده، با جدیت در حال پیگیری است.نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با یادآوری دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف مردم گفت: وحدت و همدلی نیاز امروز جامعه برای مقابله با تحریم های ظالمانه دنیای استکبار است.
قرجه طیار افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، استفاده بهینه از بودجه و اعتبارات پیش بینی شده و نیز صرفه جویی و کاهش هزینه های جاری باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
وی همچنین خواستار نظارت ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بر ادارات کل استان در توزیع اعتبارات شهرستان ها شد و گفت: گنبدکاووس با محرومیت و عقب ماندگی های زیادی مواجه است و نیاز دارد تا مورد توجه ویژه مدیران استان و کشور قرار گیرد.
طیار اضافه کرد: مدیران کل گلستان باید در کنار اعتبارات استانی، برای رفع محرومیت ها و ایجاد زیرساخت ها در گنبدکاووس از اعتبارات ملی نیز جذب نمایند و نمایندگان مجلس دراین راه به آنان کمک می کنند.

عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

 

عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

 

عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

 

عقب ماندگی شاخص های توسعه در گلستان جبران می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 577
  • کد خبر : 49109