عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 132 پروژه عمرانی،تولیدی با اعتبار 650 میلیارد ریال و اشتغالزائی 242 نفر افتتاح و کلنگ زنی شد

آئین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های هفته دولت شهرستان آق قلا؛

132 پروژه عمرانی،تولیدی با اعتبار 650 میلیارد ریال و اشتغالزائی 242 نفر افتتاح و کلنگ زنی شد

132 پروژه عمرانی،تولیدی با اعتبار 650 میلیارد ریال و اشتغالزائی 242 نفر افتتاح و کلنگ زنی شد

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری گلستان با بیان اینکه در گلستان 940 میلیارد تومان اعتبار جهت افتتاح پروژهای استان در نظرگرفته شده، اظهار کرد: از این تعداد 132 پروژه عمرانی ،تولیدی و اقتصادی با اعتبار 650 میلیارد ریال و اشتغالزائی 242 نفردر شهرستان آق قلا افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر محمد حسن پاسوار صبح امروز سه شنبه 6 شهریور در آئین افتتاح متمرکز پروژه های هفته دولت شهرستان آق قلا ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهیدان"رجائی و باهنر" تصریح کرد: گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری تا به امروز رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه امسال باید برنامه‌های چهل سالگی انقلاب مردمی باشد، افزود:باید جوانان ما باور کنند که نظام جمهوری اسلامی چه دستاورد‌هایی داشته و اگر آن‌ها بپذیرند، همراهی شان بهتر می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری گلستان با بیان اینکه یکی از تهدیدهای موجود در کشور فاصله بین نسل قدیم و نسل جدید امروز در کشور است، گفت: دهه فجر امسال باید همراه با روح نشاط  و شادی باشد و تنها در این صورت نسل جدید انقلاب و فرزندان ما مخاطب و شریک مناسبت های انقلابی خواهند شد.
دکتر پاسوار با بیان اینکه نسل امروز نتوانسته انقلاب را درک کند و این وظیفه ما است که اهداف عالی انقلاب اسلامی را برای آنان روشن کنیم، متذکر شد: مردم و مخصوصاً نسل جوان باید بدانند هدف ما از انقلاب و لزوم استمرار این راه چیست و اگر سطح آگاهی آنها افزایش یابد قطعا از حاشیه وارد متن می شوند.
وی فشارهایی که از طرف دشمنان بر ایران وارد می شود را نشانه های موفقیت و پیشرفت کشور دانست و خاطر نشان کرد:دستاوردهای نوین ایران در عرصه فناوری‌های دفاعی، پاسخی قاطع و محکم به توطئه‌های قدرت‌های استکباری است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری گلستان با اشاره به اینکه کشور در شرایط کنونی نیازمند وحدت و همدلی بیشتر مردم است، افزود:رمز رشد و پیشرفت جامعه وحدت است که با تداوم این امر شاهد پیشرفت روزافزون استان باشیم.
دکتر پاسوار یکی از مهمترین مواردی که در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می شود را بحث درون زا بودن اقتصاد دانست و تصریح کرد:هر آنچه در مسیر اقتصاد درون زا و برون نگر گام برداشته شود تولید ملی کشور و به تبع آن کالا‌هایی که ساخته و عرضه می‌شوند از دوام و قوام شایسته تری برخوردار خواهد شد که البته برای تامین و تحقق چنین هدفی باید به الزامات آن نیز توجه شود.
  وی با بیان اینکه مقاوم بودن و مقاوم کردن اقتصاد در برابر دشمنان با مشارکت مردم حاصل می شود،یاد آور شد:باید از همه ظرفیتهای مردمی و دولتی جهت پیشرفت اقتصاد مقاومتی در این شرایط ویژه کشور استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری گلستان  به اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و افزود: ایران دارای جوانان و خلاق بسیاری است که با سرمایه‌گذاری خوب بعد از انقلاب به نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف تبدیل ‌شده‌اند  که این مجموعه می‌تواند ایران را به کشوری تبدیل کند که اقتصاد آن بدون اتکا به نفت اداره شود.
دکتر پاسوار  با اشاره به اینکه نفت منبع پایداری نیست و نمی‌توان به آن تکیه کرد،گفت: نفت متعلق به یک نسل نیست، بلکه به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد و باید در بهره‌‌‌برداری از آن دقت کرد.
وی با بیان اینکه ایران از نظر ذخایر نفتی و گازی جزو کشورهای مطرح دنیاست، تاکید کرد: اگر بتوانیم در کنار منابع کشور، از تکنولوژی و علم روز استفاده کنیم و از پتانسیل‌های موجود بهره بگیریم، به ارزش افزوده بالاتری دست خواهیم یافت و می‌توانیم عالمانه‌تر و منطقی‌تر از این پتانسیل‌ها در اقتصاد کشور استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گلستان را در ایجاد اشتغال در کشور در رده ششم دانست و خاطر نشان کرد: در استان امسال 2728 پروژه در هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
دکتر پاسوار در خصوص منطقه آزاد تجاری گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری می تواند تحول بزرگی را در منطقه ایجاد کند.
وی با بیان این که این طرح در مجلس شورای اسلامی است، افزود: نمایندگان مجلس باید با همت خود آن را تصویب کنند تا شاهد تحول اساسی اقتصادی در این استان باشیم.
لازم به ذکر است افتتاح واحد تولیدی خوراک دام و طیور"چینه سحر کردان"در شهرک صنعتی و مدرسه 12 کلاسه  موحد از دیگر برنامه های حضور معاون استاندار در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های گرامیداشت هفته دولت شهرستان آق قلا بود.
                                                   

132 پروژه عمرانی،تولیدی با اعتبار 650 میلیارد ریال و اشتغالزائی 242 نفر افتتاح و کلنگ زنی شد

 

132 پروژه عمرانی،تولیدی با اعتبار 650 میلیارد ریال و اشتغالزائی 242 نفر افتتاح و کلنگ زنی شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .