عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » محور پارک‌ملی گلستان یک فرصت گردشگری برای شهرستان گالیکش

در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار گالیکش مطرح شد؛

محور پارک‌ملی گلستان یک فرصت گردشگری برای شهرستان گالیکش

 

 

محور پارک‌ملی گلستان یک فرصت گردشگری برای شهرستان گالیکش

غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، بهمراه فرماندار گالیکش، مدیران کل محیط‌زیست، راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان، بخشدار لوه و برخی مدیران شهرستانی در روز سه شنبه 10مهر 97 با حضور در پارک ملی گلستان، از جاده‌ی بین‌المللی عبوری از این زیست‌کره منحصر به فرد جهانی بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، گفت: جاده عبوری که از قلب این پارک گذر می‌کند به تهدیدی جدی برای حیات وحش و اکوسیستم این منطقه تبدیل شده است که علاوه بر ایجاد اختلال در ارتباط اکولوژیک مابین دو سوی جاده، همه ساله موارد زیادی از گونه‌های جانوری هنگام عبور از این جاده با خودروهای عبوری برخورد نموده و تلف می شوند که باید با اتخاذ تمهیدات لازم این تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در این رابطه باید اقداماتی همچون کاهش سرعت طرح در بخشی از مسیرهای پرمخاطره، نصب دوربین و گارد ریل، فنس کشی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و کاهنده سرعت، بکارگیری علائم اخباری متنوع و افزایش آگاهی رانندگان در خصوص کاهش سرعت و آشنایی با نقاط حادثه‌خیز انجام شود تا در مقطع کنونی از تلفات بیشتر حیوانات این جنگل جلوگیری شود.

حسین مایلی فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به پتانسیل بالای پارک ملی گلستان در این شهرستان اظهار کرد: بدون شک وجود پارک ملی گلستان در ورودی شرقی این استان دارای ظرفیت بالقوه‌ای در جهت معرفی و شناسایی فرهنگ و آداب و رسوم استان گلستان است و قطعا تقویت ظرفیت‌های گردشگری و موارد این‌چنینی می‌تواند در رونق اقتصادی مردم این منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: باید تمام تلاش خود را در جهت جذب گردشگر و ماندگاری مسافرین در این منطقه به کار گیریم تا از این طریق بتوان گامی بلند در جهت ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت مردم برداشت.

شایان ذکر است در این بازدید راهکارهای مناسب در خصوص ایمن‌سازی تردد حیات‌وحش از این محور بین‌المللی و کاهش تلفات جاده‌ای در قبال این جانداران مطرح شد و هریک از مدیران کل محیط‌زیست، راه‌‌و‌شهرسازی و منابع طبیعی گلستان، برنامه‌های پیشنهادی خود را در این خصوص بازگو کردند.

گفتنی است تیموری رئیس پارک ملی گلستان نیز در این بازدید، برخی از مشکلات و کاستی‌های موجود را بیان کرد. 

محور پارک‌ملی گلستان یک فرصت گردشگری برای شهرستان گالیکش

 

محور پارک‌ملی گلستان یک فرصت گردشگری برای شهرستان گالیکش

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 418
  • کد خبر : 51485