عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد


آیین معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد

آیین معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد

آیین معارفه دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و مجید آقابابایی مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استانهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

در این جلسه، ابراهیم دشتیان به عنوان دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان معرفی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این ایین طی سخنانی گفت: استان گلستان در حوزه قاچاق کالا، مقصد است و علی رغم مرز آبی و خاکی با کشور ترکمنستان، جزء استانهای قاچاق خیز کشور محسوب نمی شود.

"علی اصغر طهماسبی" ادامه داد: عمده فعالیت ما طی دو سال گذشته روی ثبت انبارهای استان در سامانه جامع الکترونیکی و همچنین پلاک گذاری خودروهای کشاورزی متمرکز بود که در این مدت 17 هزار و 592 انبار نگهداری کالا و محصولات کشاورزی در استان گلستان به ثبت رسید.

وی افزود: بزرگترین مزیت طرح ثبت انبار ها در سامانه جامع این بود که در شرایط موجود بازار و التهاباتی که در این حوزه وجود داشت، نظارت بیشتری روی عملکرد انبارها به جهت پیشگیری از احتکار کالا وجود داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان انتظار داریم در وضعیت موجود، چنانچه مشاهداتی از دپو و احتکار هر نوع کالایی دارند، با مسئولین ذیربط تماس گرفته و مأمورین انتظامی را مطلع سازند.

طهماسبی افزود: در همین راستا در هفته جاری چندین انبار احتکار کالا در استان شناسایی و کشف شد و متخلفان آن به محاکم قضایی ارجاع شدند.

وی تصریح کرد: درخصوص جنگ اقتصادی دشمن و به تبع آن بار روانی ایجاد شده که سناریوی ان در رسانه های معاند و فضای مجازی وابسته به دشمن طراحی می شود، متأسفانه عده ای از مردم در این جنگ روانی گرفتار شده و با خرید بیش از حد نیاز خود به بزرگتر کردن حباب موجود کمک کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در پایان، گفت: وظیفه همه ما در شرایط فعلی فرهنگ سازی و دادن آگاهی عمومی به مردم است، همه ما با هر امکان و ظرفیتی که در اختیار داریم باید مردم و اطرافیانمان را نسبت به حربه های روانی دشمن آگاه و حساس سازیم.

مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استانهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر تمرکز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی اقدامات پیشگیرانه است که در این راستا 8 سامانه و 20 زیرسیستم الکترونیکی تعریف شده و معتقدیم هرچه در این حوزه به سمت سامانه ای شدن امور پیش برویم، دور زدن قانون توسط قاچاقچیان و سایر تخلفات، به حداقل خواهد رسید.

مجید آقابابایی ادامه داد: بیشترین دغدغه ما در استانهای شمالی بحث خاویار، ماهیان خاویاری و قاچاق چوب است که انتظار می رود نشستی مشترک بین سه استان گلستان، مازندران و گیلان به منظور ارائه راهکارهای پیشگیری از این نوع قاچاق، تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در سطح کشور بالاترین میزان قاچاق ورودی مربوط به لوازم خانگی، صوتی، تصویری و سایر ملزومات آن است و بعد آن نیز لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی بیشترین حجم قاچاق را به خود اختصاص داده اند.

آقابابایی اضافه کرد: بیشترین میزان خروجی قاچاق از کشور نیز مربوط به قاچاق سوخت و فراورده های نفتی است.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دبیر جدید کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، خواستار اثرگذاری نخبگان و جامعه مرجع استان در حوزه فرهنگ سازی پیرامون قاچاق کالا و ارز شد.

در پایان جلسه نیز از طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به منظور اقدامات موفق صورت گرفته در این حوزه با اهداء لوح از سوی سردار مؤیدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، تقدیر بعمل آمد.

 

آیین معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد

آیین معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد

آیین معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .