عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش تبیین راهبردهای ملی مدیریت پسماند استان های ساحلی شمال کشور برگزار شد


همایش تبیین راهبردهای ملی مدیریت پسماند استان های ساحلی شمال کشور برگزار شد

 همایش تبیین راهبردهای ملی مدیریت پسماند های عادی در استان های ساحلی شمال کشور با تاکید بر تفکیک از مبدا امروز (یکم بهمن ) با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: استان گلستان در مقایسه با استانهای مازندران و گیلان وضعیت بهتری به لحاظ جمع آوری زباله و مدیریت پسماند دارد.

مهندس قاسم سمیعی تصریح کرد: در این همایش پیشنهادات و راهکارهای مدیریت پسماند مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه خواستار توجه بیش از پیش رسانه ملی به موضوع فرهنگ سازی مردمی در زمینه تفکیک زباله ها و مدیریت پسماند شدند.

وی با بیان اینکه بطور متوسط هر یک از ساکنان روستاها سالانه 450 کیلوگرم زباله تولید می کند، خاطر نشان کرد: اگر تفکیک زباله ها صورت گیرد یقیناً صرفه جویی های زیادی می شود.

وی افزود: 57 درصد زباله ها، زباله تر و 43 درصد آن خشک هستند وبا تفکیک آن به ناوگان حمل نقل کمک شایانی می شود و در عین حال مدیریت زباله بهتر صورت می گیرد و زباله ها قابلیت تبدیل به کودهای آلی را دارند.

سمیعی ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت زباله در روستا ها، تاکید کرد: تلاش ما در استان گلستان جمع آوری روزانه زباله است و در راستا تقویت ناوگان حمل زباله 75 دستگاه نیسان و 5 دستگاه خاور تا فروردین ماه 94 به مجموعه اضافه خواهند شد.

لازم به ذکر است در این همایش علی نوذر پور معاون شهرداری ها ، محسن کوشش تبار معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور، معاونان عمرانی استانهای شمالی، مدیران کل امور روستایی و شوراها و جمعی از شهرداران و دهیاران حضور داشتند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .