عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم اربعین امسال در سایه امنیت کامل برگزار می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

مراسم اربعین امسال در سایه امنیت کامل برگزار می شود

مراسم اربعین امسال در سایه امنیت کامل برگزار می شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در بازدیدی که از موکب های مستقر در نجف اشرف و کربلا معلی داشتیم چیزی که بیش از هرچیزی مشهود بود، حضور انبوه جمعیت زائران اباعبدالله(ع) در سایه امنیت کامل بود.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه ستاد اربعین استان ادامه داد: امسال قریب به بیست میلیون زائر اربعین حسینی از 40 کشور جهان خود را به میعادگاه عاشقان اباعبدالله رسانده اند و بیش از 2 میلیون نفر آنها، هموطنان ما هستند.

جانشین ستاد اربعین استان افزود: قطعا مدیریت چنین جمعیت انبوهی چه به لحاظ امنیتی و چه به لحاظ تغذیه، بهداشت، اسکان و ... کار راحتی نیست آنهم برای کشوری که در جنگ با داعش و پیش از آن آمریکا و نیروهای ناتو بسیاری از زیرساخت های خود را از دست داده، اما به برکت خون شهدای کربلا، مراسم اربعین در امنیت کامل و با شکوه خیره کننده ای برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ارزش کار آنجایی مشخص می شود که بدانیم در کشور عربستان با آنهمه امکانات و زیرساخت زمانیکه دو و نیم میلیون نفر در مراسم حج تمتع شرکت می کنند، فجایعی همچون سقوط جرثقیل روی سر زائران و فاجعه منا رخ می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اظهارکرد: امسال حدود 20 هزار موکب در مسیر زائران اباعبدالله الحسین از نجف اشرف تا کربلا معلی مستقر بود که از این تعداد نزدیک به 2000 موکب ایرانی وجود داشت.

جانشین ستاد اربعین استان گفت: امسال ما برای اولین بار با پیگیری هایی که انجام شد به جهت تسهیل دریافت ویزای زائرین محترم گلستانی، دفتر کنسولگری عراق در گرگان ایجاد شد که 23 هزار و 238 ویزا در کمترین زمان ممکن برای زائران اربعین حسینی در این کنسولگری، صادر شد.

طهماسبی با اشاره با وضعیت موکب های گلستانی مستقر در نجف اشرف و کربلای معلی، بیان کرد: در بازدیدی که با همراهی مدیرکل بازرسی استانداری از این موکب ها داشتیم بحمدالله شاهد فضایی خوب برای پذیرایی از زائرین بودیم و ضمن تشکر از دولت محترم و سایر دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی از دولت و ملت عراق هم تقدیر و تشکر می کنیم و از تمامی دستگاههای اجرایی و مردمی که در ستاد اربعین استان و کمیته های تخصصی علی الخصوص خیرین محترمی که به موکب ها کمک کردند کمال تشکر را داریم.

مراسم اربعین امسال در سایه امنیت کامل برگزار می شود

مراسم اربعین امسال در سایه امنیت کامل برگزار می شود

مراسم اربعین امسال در سایه امنیت کامل برگزار می شود


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .