عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشجو مظهر شادابی و نشاط، بیداری و مطالبه گری است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان؛

دانشجو مظهر شادابی و نشاط، بیداری و مطالبه گری است

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با تبریک فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو گفت: دانشجو مظهر شور و نشاط، بیداری و مطالبه گری است.

عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان به مناسبت روز دانشجو، اظهار کرد: از آنروزی که دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون و اعطای دکتری افتخاری به او در دانشگاه تهران بپا خاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قراردادند تا آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرز و بوم را درتاریخ ایران عزیز ثبت کنند، تا به امروز؛ دانشجویان با خلق حماسه های پرشور در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرکت شتابان در مسیر علم و دانش، سهم بسزائی در حرکت رو به جلو جمهوری اسلامی ایران داشته اند.

وی با بیان اینکه دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات است، گفت: جهش بلند علمی کشور مرهون تلاش شبانه روزی و بی وقفه دانشجویان، اساتید و مدیران پرتلاش دانشگاههاست که توانسته اند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت، هدایت نمایند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطر نشان کرد: دانشجویان از مهم ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند که در حال و آینده کشور، نقشی اساسی و تعیین‌کننده داشته و دارند، همه باید تلاش کنیم تا دانشگاه فضای امید، نشاط و پویایی خود را برای ایفای نقش سازنده اش درپیشرفت و آبادانی کشور حفظ کند.

چراغعلی با بیان اینکه توسعه کرسی های آزاد اندیشی باید در اولویت برنامه های دانشگاه باشد، گفت: کرسی های آزاد اندیشی باید با محوریت دانشجویان انجام شود و نقش دانشگاه تنها حمایت و نظارت بر برگزاری است، ضمن اینکه حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی در کرسی های آزاد اندیشی می تواند فضای گفتگوی مناسبتری را برای دانشجویان فراهم کند.

وی بیان کرد: وجود سلیقه های سیاسی در یک دانشگاه امری بدیهی است اما انتظار ما از دانشجویان این است که ضمن حفظ روحیه مطالبه گری و منتقدانه خود، با حفظ آرامش و اخلاق از رفتارهای تند، هیجانی و شتابزده بپرهیزند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان اظهارکرد: علیرغم تمامی کمبودها و محدودیت های موجود، برای ارتقای جایگاه علمی و فناوری و توسعه همه جانبه استان، در کنار رؤسای دانشگاهها، اساتید و دانشجویان عزیز، لحظه ای از تلاش دست بر نخواهیم داشت.

 

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .