عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند توسعه ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور رونمایی شد

در مراسمی با حضور وزیرکشور؛

سند توسعه ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور رونمایی شد

سند توسعه ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور رونمایی شد
وزیر کشور گفت: الگوی توسعه شهرستان هم شامل شهرها و هم شامل روستاها می شود و سند توسعه در ۳۱ شهرستان کشور به عنوان الگوی توسعه شهرستانی اجرا که در این طرح تمام اختیارات دستگاهها به فرماندار منتقل می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه رونمایی از سند توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در ۳۱ استان کشور، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسات شورای اجتماعی که در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، اولویت بندی هایی از سوی ایشان تعیین گردید که یکی از این اولویت ها، رسیدگی به مناطق بحرانی و کمتر توسعه یافته بود.
وی افزود: نمونه عملی این موضوع، شهرستان قلعه گنج در استان کرمان بود که رهبر انقلاب پس از مشاهده نتایج توسعه این شهرستان فرمودند که تعداد چنین کارهایی باید زیادتر شود و درخصوص چنین پروژه هایی بیشتر کار کنید.
دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: الحمدلله با اقداماتی که در وزارت کشور با حمایت همه دستگاههای اجرایی از جمله سازمان برنامه و بودجه و همچنین با همکاری مناسب استانداران انجام شده است، امروز آمادگی اجرای سند توسعه در ۳۱ شهرستان از ۳۱ استان کشور را به عنوان الگوی توسعه شهرستانی داریم.
وزیر کشور با بیان اینکه الگوی توسعه شهرستان هم شامل شهرها و هم شامل روستاها می شود، اضافه کرد: در این مدل همه اختیارات دستگاه‌ها به فرماندار منتقل می شود و یک دستگاه معین نیز برای هر شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: روند اجرای سند توسعه تنظیم شده برای هر شهرستان به صورت مستمر و دقیق نظارت و پیگیری می کنیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.
دکتر رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همزمان با این موضوع یک نگاه منطقه ای را در برنامه ریزی های کلان پیگیری می‌کنیم که امروز جلسه دیگری نیز در این راستا داشتیم و بنا بر این است که چند استان به عنوان یک منطقه تعریف شوند تا توسعه منطقه‌ای در استان های مختلف با هم افزایی، هماهنگی و همکاری صورت گیرد و بتوانیم توسعه یکپارچه ای را در این مناطق داشته باشیم یعنی هم در سطح منطقه ای و هم در سطح محلی این کار الگوسازی شود که ان شاءالله ضعف ها، ایرادات و نقاط قوت و محاسن این طرح در مسیر معلوم شود تا بتوانیم این طرح را در سطح ملی نیز اجرا و به نتیجه برسانیم.
گفتنی است شهرستان گمیشان جزء 31 شهرستان کمتر توسعه یافته کشور می باشد.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 582
  • کد خبر : 58377