عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه بررسی عملکرد بانک‎های گلستان در جذب اعتبارات نهادهای حمایتی و اعتبار فراگیر

با حضور سرپرست معاونت اقتصادی و منابع انسانی استانداری گلستان برگزار شد:

جلسه بررسی عملکرد بانک‎های گلستان در جذب اعتبارات نهادهای حمایتی و اعتبار فراگیر

جلسه بررسی عملکرد بانک‎های گلستان در جذب اعتبارات نهادهای حمایتی و اعتبار فراگیر
جلسه بررسی عملکرد بانک‎های استان در جذب اعتبارات تخصیصی به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی و اعتبار فراگیر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گلستان برگزار شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گلستان گفت: یکی از دلایل کندی اعطای این تسهیلات، گردشکار طولانی جذب اعتبار نهادهای حمایتی در سامانه کارا (طرح‎های واصله پس از تایید این نهادها در استان به کارگروه حمایتی کشور ارسال می‎شود) و با توجه به اینکه دبیرخانه کارگروه اتشغال استان متولی ساماندهی امور مربوط به تسهیلات روستایی و عشایری و بانک‎های عامل است، عدم دسترسی دبیرخانه در مرحله ویرایش و اعلام نظر در خصوص طرح‎های حمایتی، موجب نارضایتی و کندی فرایند کار می‎شود.
محمد حمیدی اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل کندی جذب این اعتبارات عدم وحدت رویه بانک‎های عامل در خصوص وثایق و تضامین، از متقاضیان تسهیلات روستایی تحت پوشش این نهادها که عمدتا از قشر ضعیف جامعه هستند و امکان تامین این تضامین را ندارند باعث کندی در روند جذب اعتبار شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی نامه‎ای از سوی سیدمناف هاشمی استاندار گلستان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست شده به منظور جابجایی سهمیه نهادهای حمایتی به سایر بخش‎ها و اختیار جابجایی اعتبار به استان تعویض شود تا با اولویت تامین اعتبار طرح‎های مشمول نهادهای حمایتی به سایر طرح‎ها مشمول اعتبار روستایی و عشایری استان که آماده انعقاد قرارداد بوده و به دلایل عدم ابلاغ اعتبار، ماه‎ها معطل مانده اند، تخصیص یابد.
لازم به ذکر است؛ کل تسهیلات ابلاغی از محل «قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری» به استان گلستان با هدف حمایت از متقاضیان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید  107 میلیارد تومان بوده است.

   جلسه بررسی عملکرد بانک‎های گلستان در جذب اعتبارات نهادهای حمایتی و اعتبار فراگیر

ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 678
  • کد خبر : 58527