عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسئولان بايد به موقعيت و اثر گذاري خود توجه داشته باشند


مسئولان بايد به موقعيت و اثر گذاري خود توجه داشته باشند

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان در آيين معارفه سرپرست اداره كل آموزش و پژوهش استانداري گفت: مسئولان بايد به موقعيت و اثرگذاري خود توجه داشته باشند.
عباس نياوند افزود: مسئوليت امانت الهي است لذا مديران ما بايد با خدمتگزاري به مردم، دين خود را به امام و شهدا ادا كنند. 
وي مسئوليت را در ابعاد چهارگانه خواند و تصريح كرد: شناخت و آگاهي، لياقت و شايستگي، استفاده مطلوب از منابع و امكانات براي تصميم‏گيري درست و استفاده مطلوب و درك درست از حوزه كاري از ابعاد چهارگانه مسئوليت هستند.
نياوند با تاكيد بر توجه مديران استان به مقوله مديريت جهادي گفت: مدير جهادي بايد توانايي كار درست و درست كار كردن به معنايي واقعي خود براي دستيابي به بهره ‏وري را داشته باشند.
بايد سياست‏هاي ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتي در گلستان بومي‏سازي شود.
وي اشاره به نامگذاري امسال به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» اظهار داشت: مقام معظم رهبري چندين سال است كه نامگذاري سال‏ها را با رويكرد اقتصادي بيان فرمودند كه سال الگوي مصرف، كار مضاعف و همت مضاعف، جهاد اقتصادي، توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، حماسه سياسي و حماسه اقتصادي و امسال نيز سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» از آن جمله است.
نياوند، با اشاره به اهميت اقتصاد در جنگ فرهنگي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري دهه چهارم را دهه پيشرفت و عدالت ناميدند كه منجر به رشد و شكوفايي كشور خواهد شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان با اشاره به ابعاد و شاخص‏هاي نامگذاري اقتصادي گفت: با توجه به ابلاغ سياست‏هاي ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري دستگاه‏هاي اجرايي استان بايد اين سياست‏ها را در سطح استان با شرايط موجود و ظرفيت‏هاي گلستان بومي‏سازي كنند.
نياوند، اقتصاد دانش ‏بنيان، رعايت الگوي مصرف، كار مضاعف و فوق ‏العاده، مجاهدت اقتصادي، تأكيد بر توليد مولد و توليد ملي، حماسه اقتصادي و مديريت جهادي را از شاخص‏ها و ابعاد اقتصادي شعار مقام معظم رهبري اعلام كرد.
وي همچنين با اشاره به ابعاد و شاخص‏هاي فرهنگي شعار مقام معظم رهبري گفت: بايد فرهنگ كار و تلاش و وجدان كاري به عنوان يك شاخص‏ در بين دستگاه‏هاي اجرايي نهادينه شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان فرهنگ مصرف صحيح و صرفه‏ جويي، ميزان پايبندي به احكام نوراني اسلام، افتخار به ايراني بودن، توجه ويژه به سرمايه اجتماعي، انضباط اجتماعي، استحكام بنيان خانواده و اتحاد و همبستگي را از شاخص‏ها و ابعاد فرهنگي شعار مقام معظم رهبري اعلام كرد.
نياوند با تاكيد بر ايجاد تحول و برنامه ‏ريزي براي پويايي يك سازمان خاطرنشان كرد: اجزاي مختلف سيستم‏هاي اجرايي بايد از يك همبستگي و يكپارچگي كه منجر به يك خروجي تعريف شده باشد برخوردار شوند و ابعاد مختلف سيستم بايد مكمل يكديگر باشد.
سيستم‏هاي اداري ما بايد پژوهش ‏محور باشند.
وي با بيان اينكه سيستم‏هاي اداري ما بايد پژوهش ‏محور باشند،گفت: همه فعاليت سازمان‏ها و دستگاه‏هاي اجرايي بايد براساس يك مبناي علمي و عقلي دقيق صورت گيرد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان با تاكيد بر اينكه نيازهاي اساسي پژوهشي بخش‏هاي مختلف بايد مشخص باشد، خاطرنشان كرد: بايد تلاش شود صد در صد اعتبارات پژوهشي استان در سال جاري جذب و از برگشت اين اعتبارات جلوگيري شود.
نياوند با اشاره به اينكه نظام آموزشي ما بايد يك نظامي كه منجر به يادگيري مستمر باشد و مهارت‏هاي لازم ايجاد كند، اذعان داشت: نظام آموزشي بايد تسلط و قابليت‏هاي فردي و گروهي افراد را تقويت كند.
وي ادامه داد: اساس نظام آموزشي نبايد فقط مدرك‏ گرايي باشد آن مطلبي كه مقام معظم رهبري فرمودند كه اقتصاد دانش‏ بنيان يعني يافته ‏هاي علمي بايد منجر به توليد ثروت و فناوري شود، بايد مورد توجه جدي باشد.
پيش ‏بيني ۸ برنامه براي مديريت جهادي در گلستان
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان با اشاره به نامگذاري امسال به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» افزود: مديريت استان هشت برنامه براي مديريت جهادي در سال جاري در استان گلستان پيش‏ بيني كرده است.
نياوند، برنامه ‏ريزي را شالوده مديريت جهادي خواند و با اشاره به اهداف كلي اين هشت برنامه اظهار داشت: برنامه‎هاي مديريت جهادي در اين استان بايد مشخص و مبتني بر سياست‏هاي اداري كشور باشد و موضوعات استراتژيك، اقدامات اساسي، اجرايي، نظارت و ارزيابي دقيق به همراه داشته باشد.
وي تصريح كرد: هشت برنامه پيش‏بيني شده براي مديريت جهادي در سال ۱۳۹۳ در استان گلستان بايد به صورت جدي، با برنامه و پيگيرانه از سوي مديران دستگاه‎هاي اجرايي دنبال شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان در اين مراسم ضمن تشكر از مديريت قبلي دفتر آموزش و پژوهش استانداري گلستان براي مدير جديد در پيشبرد برنامه‏ هاي توسعه‏اي استان آرزوي موفقيت كرد.
گفتني است طي حكمي از سوي "عباس نياوند" ، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان، "رمضانعلي اسفندياري" به عنوان سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداري گلستان منصوب شد.

تأیید کننده خبر : fathi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1598
  • کد خبر : 599