عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره وبلاگ نویسی روستایی برگزار خواهد شد

مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان:

جشنواره وبلاگ نویسی روستایی برگزار خواهد شد

جشنواره وبلاگ نویسی روستایی برگزار خواهد شد

 مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های مکتوب و دیجیتال روستایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نشریات و وبلاگ های روستایی دومین جشنواره وبلاگ نویسی با محوریت روستا در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان علی یازرلو با بیان اینکه باید از همه ظرفیت های موجود در امر اطلاع رسانی روستایی استفاده شود، گفت: از اولین روزهای حضور در استانداری در کنار توجه به تمامی بخش های خبری، موضوع اطلاع رسانی در حوزه روستایی به عنوان دغدغه ما مطرح بوده است.

وی افزود: امروز توانسته ایم در راستای سایت امور روستایی و اپلیکیشن سیستم اندروید استانداری گلستان با 150 دهیار بطور مستقیم ارتباط برقرار کنیم و آنها اخبار خود را برای سایت ما ارسال کنند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری گلستان خطاب به فعالان رسانه ای روستایی حاضر در جلسه گفت: طی ده ماه گذشته انرژی زیادی صرف توسعه این سیستم کرده ایم و توانسته ایم دامنه پوشش آن را به 10 هزار نفر افزایش دهیم و بر البته از دهیاران خواسته ایم که آنها نیز توسعه این شبکه اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات روستا از عدم چرخش اطلاعات در آن است، تصریح کرد: ما از شما می خواهیم بعنوان پیشگامان اطلاع رسانی روستایی حرف مردم را به گوش مسولان برسانید و بر این باوریم که اتصال ما با شما می تواند شاخصه های ارتباطی روستا را افزایش دهد.

یازرلو با تاکید بر اینکه سایت استانداری گلستان بیش از یک سایت خبری فعالیت دارد، گفت: ما فاصله اطلاع رسانی را در سایت استانداری به 5 تا 10 دقیقه رسانده ایم و بازدیدهای سایت به گونه ایست که در زمان های عالی قریب به 10هزار نفر و در زمانی همچون سفر ریاست محترم جمهوری بیش از 50 هزار نفر بازدید کننده دارد.

جشنواره وبلاگ نویسی روستایی برگزار خواهد شد

 همچنین در این جلسه مشاور جوان استاندار گلستان با بیان اینکه قریب به نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها هستند، تصریح کرد: باید از طریق نشریات و وبلاگ ها به طرفیت های پنهان روستایی توجه شود، چراکه توسعه آنها سبب اشاعه فرهنگ همگرایی می شود.

علی نصیبی با اشاره به برگزاری جشنواره نشریات روستایی گفت: برگزاری این جشنواره اقدام مفیدی است که می تواند رقابت خبری را در روستا اجرا کند و در عین حال باید زمینه های آموزش نیز در رسانه های روستایی تقویت شود.

وی با اشاره به رشد سرعت اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: اگرچه وجود شبکه های مجازی گونه ای از اطلاع رسانی را ایجاد کرده اما وبلاگ ها و نشریات روستایی کارکرد هایی دارند که نباید از آن غفلت کرد.

وی افزود: باید بگونه ای تلاش کنیم که وبلاگ ها و نشریات ما در حوزه روستایی جذابیت لازم را برای مخاطبان داشته باشد و در عین حال توجه داشته باشیم که وبلاگ یک رسانه شخصی است و باید تلاش کند استقلال و عدم وابستگی های خود را حفظ کند.

نصیبی خواستار تداوم این جلسات شد و گفت: تهیه بانک اطلاعات فعالان رسانه در حوزه شهری و خصوصا روستایی موضوعی است که می تواند برنامه ریزی برای این حوزه را آسان تر کند.

همچنین در این جلسه مدیران نشریات روستایی و وبلاگ ها ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود خواستار تداوم این جلسات هم اندیشی، برگزاری دوره های آموزشی، حمایت های مادی و معنوی، برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی روستایی، توجه به درسانه های مکتوب و حمایت از وبلاگ نویسان منتقد شدند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .