عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان برگزار شد

برای نخستین بار در سال 93؛

نشست مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان برگزار شد

نشست مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان برگزار شد

 اولین نشست مشترک شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان گلستان در سال 93 در شهرگنبدکاووس باحضور معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گلستان برگزار گردید .

معاون عمرانی استانداری گلستان اظهارکرد: شهرداری از ارکان اصلی و کلیدی مدیریت شهری است و به عنوان یک ارگان فرهنگی ، هنری ، سیاسی و اقتصادی شناخته می شود که لازمه رسیدن به همه این جایگاهها ، ارتقاء علمی شهرداری و شوراهاست.

مروتی گفت: شهرداری به دلیل خدمات متنوعی که به همه اقشار مردم می دهد نسبت به دیگر دستگاه های خدماتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همین اهمیت، ضرورت شناخت ابعاد مختلف مدیریتی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری و ارتباط موثر با مردم لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند تاکید کرد : مدیریت شهر فقط طرح های عمرانی نیست و صرفا با یک طرح شهری توسعه اتفاق نمی افتد.

معاون عمرانی استاندار ضمن تاکید به پایبندی شهرداران و اعضای شورا به تدوین و بکارگیری برنامه مدون و استراتژیک در ارائه خدمات ؛ پرهیز از اسراف در هزینه ها ، توجه و دقت نظر ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی را در اولویت اقدامات شهری خواند.

مهندس مروتی در ادامه ضمن یاد آوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به ایجاد الگویی جهت کسب درآمدهای پایدار و پرهیز از ریخت و پاش در امور جاری شهرداریها تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص تکریم ارباب رجوع گفت : تکریم ارباب رجوع از وظایف مهم شهرداریها می باشد و با کارشناسی و مطالعه دقیق و همچنین اطلاع رسانی در این حوزه که از انتظارات بحق شهروندان است باید کوشید

وی تکریم ارباب رجوع، انجام امورات شهری با کارشناسی و مطالعه دقیق و اطلاع رسانی دقیق شهروندی به مردم را از وظایف شهرداری ها و همچنین از انتظارات به حق شهروندان دانست و گفت: تحقق مدیریت یک پارچه شهری باید از برنامه های جدی شهرداری و شورای شهر باشد و شهرهای گرگان و گنبد می توانند بعنوان پایلوت، طرح یکپارچگی شهری را جدی تر مورد پیگیری قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود توجه خاص به بافت تاریخی و قدیمی شهر که جدا از بافت فرسوده است را ضروری دانست و بیان کرد: باید با رویکردهای مدیریتی توجه داشت و از عمران خارج شده و به مدیریت های شهر و تاریخ و توسعه فرهنگ بپردازیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه پسماند توسط شهرداری های استان انجام شده است که از مدیریت این مجموعه تشکر می شود اما فاصله زیادی با استاندارد های موجود داریم که در این زمینه باید فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبداء را داشته باشیم.

مروتی همچنین با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پسماند گفت: تا این زمان اقدامات خوبی در این مجموعه صورت پذیرفته است و اگرچه تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی در پیش داریم ، اما در مقایسه با سایر استانهای ساحلی و شمالی در وضعیت مطلوبی قرار داریم که با ترویج و فرهنگ سازی و تفکیک زباله در مبداء می توانیم به این امر دست پیدا کنیم.

معاون عمرانی استانداری در خصوص نیروهای انسانی شهرداریها تاکید داشت : نیاز است الگویی معین برای حوزه شهرداریها جهت استفاده از نیروی انسانی داشته باشیم و شهرداریها به دلیل ارائه خدمات رسانی به همه اقشار مردم نسبت به دیگر دستگاهها ی خدماتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ضرورت شناخت ابعاد مختلف مدیریتی را می طلبد.

معاون عمرانی استانداری گلستان با بیان این که دفتر امور شهری و شوراها بازوی کمکی شهرداری ها است، اظهار کرد: این فرصت خوبی برای شهرداران است و نباید فرصت سوزی شود.

مروتی در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه به اقشار ضعیف و کم درآمد ، گزارشی از کمیته 4 نفره اسکان جهت تجدید نظر و لزوم کاهش تعرفه های نظام مهندسی و ارتقاء سطح خدمات در این حوزه را ارائه نمود.

در این جلسه ضمن بررسی مشکلات شهرهای استان، مدیران کل حوزه عمرانی گزارشی از اهم اقدامات و برنامه های آتی مورد نظر را ارائه نمودند و موضوع شهردار مدرسه ، محله محوری و انتخاب نمایندگان شورای شهر در محلات ، اعلام برنامه های آموزشی شوراها و شهرداران و اعلام برنامه های نظارتی دفتر شهری از شهرداری ها و شوراهای استان از جمله مهمترین مباحث کاری مطرح شده در این جلسه بود.

امام جمعه گنبدکاووس ، فرماندار گنبد ، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها ، شهرداران کلیه شهرهای تابعه استان ، روسای شوراهای اسلامی شهرها و دیگر مدیران حوزه معاونت عمرانی استانداری نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : بخشی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1438
  • کد خبر : 785