عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خانواده ها شرايط ازدواج جوانان را سخت نكنند

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان:

خانواده ها شرايط ازدواج جوانان را سخت نكنند

 

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان با تأكيد بر مسأله ازدواج آسان گفت: خانواده ها با تعيين مهريه هاي سنگين و مواردي از اين دست، شرايط ازدواج جوانان را سخت نكنند.

 "علي اصغر طهماسبي" در سومين جلسه كارگروه بانوان و خانواده استان در سال جاري با اشاره به آمار تأسف برانگيز طلاق در سالهاي اخير اظهار داشت: اهميت جايگاه خانواده بايد از تريبون هاي مختلفي از جمله رسانه ملي تبيين شود ، همچنين علما، ائمه جمعه و جماعات نيز مي توانند نقش مهمي را در تبيين جايگاه خانواده و سبك زندگي اسلامي داشته باشند.

 وي در ادامه افزود: متأسفانه جامعه ما از شادابي لازم به دور است و طبق آمارهاي ارائه شده بيشترين آسيبهاي اجتماعي، روحي و رواني در حوزه زنان اتفاق مي افتد.

 رئيس كارگروه بانوان و خانواده استان تصريح كرد: بانوان تشكيل دهنده نيمي از جمعيت جامعه هستند، بنابراين بايد توجه ويژه اي به اين قشر صورت گيرد.

 وي خاطرنشان كرد: انتظاري كه از مديران استان داريم اين است كه جلسات كارگروه بانوان و خانواده را جدي بگيرند، ضمن اينكه در كنار برگزاري اين جلسات، بايد از ظرفيت اتاقهاي فكر، نخبگان استان و گروههاي مردم نهاد در اين حوزه بهره بيشتري ببريم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با بيان اينكه مديران ما از واگذاري امور به بخشهاي مردمي و خصوصي نبايد هراسان باشند، تأكيد كرد: مردم نبايد پشت درهاي جلسات در انتظار باشند.

 به گفته وي نگاههاي ما نبايد به امور ، صرفاً حاكميتي و دولتي باشد و بايد بخشي از كارها را به مردم واگذار كنيم.

 طهماسبي اظهارداشت: افزايش سن ازدواج و بحث جمعيت از دغدغه هايي است كه مورد توجه مسئولين نظام و شخص مقام معظم رهبري قرار دارد و بايد در اين راستا اطلاع رساني و فرهنگ سازي مناسبي صورت گيرد.

 وي تصريح كرد: رسانه ملي بايد به دغدغه هاي مردم و جامعه بپردازد و اهميت جايگاه خانواده را تبيين كند چرا كه اگر اين كار انجام نشود تلاشهاي ما در اين اتاق هاي بسته به جايي نخواهد رسيد.

 رئيس كارگروه بانوان و خانواده استانداري با تأكيد بر ضرورت كارهاي تحقيقاتي در حوزه آسيبهاي زنان گفت: در بين زنان زنداني ۶۰ درصد جرائم مربوط به مواد مخدر ، ۱۲ درصد سرقت و ۲۸ درصد مربوط به ساير جرائم است كه مي توانيم با بهره مندي از ظرفيتهاي موجود در جامعه دانشگاهي و انجام فعاليتهاي تحقيقاتي از طريق ارائه پايان نامه هاي تخصصي در زمينه پيشگيري از وقوع جرم در حوزه زنان اقدامات مؤثري صورت دهيم.

 وي در پايان اشتغالزايي و ازدواج آسان را لازم و ملزوم يكديگر دانست و بر ضرورت اهتمام ويژه به اين دو اصل مهم توسط خانواده ها و مسئولين تأكيد كرد.

 در ابتداي اين جلسه عبداللهي مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري در تشريح مهمترين اهداف دفتر بانوان و خانواده استانداري گلستان ، تحكيم بنيان خانواده، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ، ارتقاء سازمانهاي مردم نهاد فعال در حوزه زنان، پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي ، توسعه سلامت ، توسعه زنان مدير و... را از مهمترين اهداف اين دفتر عنوان نمود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .