عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کلیت احداث طرح دروازه ورودي استان گلستان مصوب شد

در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دیگر دستگاههای اجرایی :

کلیت احداث طرح دروازه ورودي استان گلستان مصوب شد

 جلسه هم اندیشی و هماهنگی و بررسی طرح پیشنهادی احداث دروازه وردی استان گلستان ، با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار ، برگزار شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گفت : جهت معرفی جاذبه های گردشگری فرهنگی – تاریخی و معرفی هرچه بیشتر شاخص های معماری و هنرهای سنتی منطقه و همچنین پیرو جلسات و بازدیدهایی که با استاندار محترم ، نماینده محترم ولی فقیه در استان ، مراجع معظم تقلید و دیگر دست اندرکاران هماهنگی خدمات سفر استان بزرگان استان داشتیم ، جرقه ذهنی طرح دروازه ورودي استان گلستان ایجاد گردید.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت : پیرو پیشنهاد و نظریه ارشادی این عزیزان که به نوعی حرف و خواسته مردم است مقرر شد : به جهت تفکیک مرز ورودی به استان گلستان از دیگر استانهای همجوار ، نماد یا یادمانی که به نوعی معرفی کننده استان نیز باشد جهت این موضوع اختصاص داده شود.

مروتی تاکید گردید : لزوم طراحي سردر بر اين سرزمين تاريخي با اهداف مهمي چون ايجاد جايگاهي مناسب جهت معرفي جاذبه هاي تاريخي و طبيعي در يك نگاه ، معرفي گوناگوني اقليم ، ايجاد ساختاري جهت بازشناسي برخي از رسوم و ارزش هاي ديرينه ي اين منطقه ، و... می باشد.

وی همچنین گفت : بهمین منظور طرح اولیه ای ، پس از برگزاری ماهها جلسه کارشناسی ، از سوی مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه شد که از این عزیزان تقدیر و تشکر میشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد : اين طرح كه مورد بررسي كارشناسان سازمان میراث فرهنگی و معماران استان قرارگرفته است ارائه ي پيشينه اي كوچك از تاريخ معماري اين سرزمين، در غالب ساختاري دعوت كننده است كه طرح مفهومی اصلي آن لايه هاي معماري جلگه اي و جنگلي استان است.

شایان ذکر است که در این جلسه؛ مقرر شد دستگاههای مرتبط با موضوع اعم از راه و شهرسازی ، میراث فرهنگی ، راهنمائی و رانندگی ، حمل و نقل و پایانه ها غیره درخصوص روش بررسی و انتخاب طرح نهائی اعم از مناقصه یا مسابقه و غیره ، ارائه دهند و همچنین در اسرع وقت ، نظرات پیشنهادی خود را درخصوص طرح اولیه ارائه شده از سوی میراث فرهنگی و مکان یابی آن ارسال نمایند.

در این جلسه فرماندار شهرستان بندرگز ، مدیرکل دفتر فنی استانداری و دیگر نمایندگان دستگاههای اجرائی از جمله معاونت برنامه ریزی استانداری ، پلیس راهور ، راه و شهرسازی ، حمل و نقل و پایانه ها که صبح یکشنبه مورخه 04/03/93 در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری برگزار شد حضور داشتند .


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1294
  • کد خبر : 812