عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه ساکنان روستای نرگس چال اسکان داده شده اند

مقدم:

همه ساکنان روستای نرگس چال اسکان داده شده اند

 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به رانش زمین در روستای نرگس چال گفت: حدود 35 خانوار در این روستا سکونت داشتند که در حال حاضر همه انها در نقطه امنی در حوالی روستا اسکان داده شده اند.

صادقعلی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان افزود: از اوایل صبح امروز (چهارشنبه) مطلع شدیم که روستای نرگس چال از توابع بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر به علت بارندگی های شدی دچار رانش شده است .

وی ادامه داد: بلافاصله بخشداری و دستگاههای محلی ارزیابی های اولیه خود را انجام دادند و کارگروه زلزله و زمین لرزه استان نیز فراخوان و به منطقه اعزام شدند.

مقدم خاطرنشان کرد: از آنجایی که 90% روستا غیر قابل سکونت شده است دستور تخلیه روستا صادر و جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگروه زمین لرزه استان در حال انجام مطالعات بر روی محل وقوع حادثه هستند و با توجه به اینکه تا پایان انجام مطالعات امکان برگشت ساکنان به روستا وجود ندارد به دنبال تدارک کانکس برای اقامت روستاییان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: در حال حاضر همه دستگاههای خدمات رسان از قبیل آبفا روستایی ، شرکت توزیع برق، هلال اهمر و ... در حال خدمات رسانی و اسکان روستاییان حادثه دیده هستند .

به گفته مقدم، خوشبختانه این واقعه خسارت جانی در پی نداشته و فقط به لحاظ حفظ ایمنی ساکنان روستا نسبت به تخلیه و اسکان اضطراری آنها اقدام شده است.

اکبری ، مدیر کل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز طی این گفتگو گفت: به تعداد مورد نیاز چادر برای اسکان روستاییان در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: مجموعه هلال احمر در حالت آماده باش و مشغول خدمات دهی به حادثه دیدگان هستند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1304
  • کد خبر : 875