عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بها دادن به جوانان سبب تسریع در روند توسعه استان خواهد شد

مشاور استاندار :

بها دادن به جوانان سبب تسریع در روند توسعه استان خواهد شد

بها دادن به جوانان سبب تسریع در روند توسعه استان خواهد شد

  مشاور استاندار گلستان در امور جوانان گفت: بها دادن به جوانان سبب ساز افزایش نشاط اجتماعی، شادابی فرهنگی و تسریع در روند توسعه استان مستعد گلستان خواهد شد.

مشاور جوان استاندار گلستان گفت: موضوعات مرتبط با جوانان، پیچیده و عمدتا چند وجهی بوده و نباید انتظار داشته باشیم با برگزاری یک یا دو جلسه و یا یک حرکت انقلابی به سرعت قابل حل باشد. بلکه امیدواریم این جلسات و نشست ها فتح بابی باشد برای پرداخت بیشتر مسئولان و دستگاه ها به مشکلات این قشر.

علی نصیبی که در نشست مشترک هزار نفر از جوانان استان با دکتر صادقلو استاندار و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان سخن می گفت افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حوزه جوانان شاهد آن هستیم بعضا نگاه تشریفاتی و ویترینی به مقوله های مرتبط با جوانان است.

وی ادامه داد: امیدواریم که بحث جوان و رسیدگی به موضوعات مرتبط با جوانان تنها معطوف به هفته جوان نشده و دستگاه های دخیل در امور جوانان و عضو در ستاد ساماندهی جوانان گلستان، در همه ایام سال با تمام توان در راستای بهبود شاخص های مرتبط با جوانان گلستان کوشا باشند.

وی در ادامه سخنانش در این مراسم اظهار کرد: جوانان استان گلستان به جهت ویژگی های فرهنگی، جغرافیایی، قومی، در زمینه های مختلف فارغ از شعار توانمندی خود را بروز داده اند.

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان، در بخش دیگری از سخنانش به استعدادهای ورزشی جوانان گلستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر برخی مناطق کشور را پایتخت یک رشته خاص ورزشی می نامند به جهت توانمندی دختران و پسران جوان گلستانی در رشته های مختلف ورزشی همچون دومیدانی، بسکتبال، والیبال، سوارکاری، اسکواش، کوهنوردی، هاکی، شطرنج، کشتی، کبدی، تنیس روی میز، بدمینتون، سپک تاپرا، فوتوالی، راگبی، فوتبال پایه و رشته های مختلف، می بایست گلستان را پایتخت ورزش ایران نامید؛ به واقع کمتر استانی را می توان یافت که جوانانش در رشته های مختلف و متعدد ورزشی تا به این حد توانمند باشند.

علی نصیبی افزود: از آن سو علاوه بر مقوله ورزش، حضور گسترده جوانان این دیار در عرصه های اجتماعی و فرهنگی قابل تقدیر است. زمانی گلستان علیرغم وسعت و جمعیت کم، از لحاظ تشکل های غیردولتی رتبه دوم کشور را دارا بود. بسیاری از مدیران موفق و اعضای فعال شوراهای شهر و روستاها و تاثیرگذاران فرهنگی اجتماعی امروز، افرادی هستند که از دل تشکل های دیروز بیرون آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: استعدادهای فرهنگی این استان کوچک اما مستعد، بسیار بی نظیر است. جوانان گلستانی علیرغم محدودیت امکانات در زمینه های مختلف هنری، علمی، مذهبی و فرهنگی افتخارات بی نظیری کسب کرده و نشان داده اند علیرغم برخی موانع از استعدادهای بیشماری برخوردارند.

مشاور جوانان استاندار گلستان اظهار داشت: بی اغراق باید اذعان کنم استعداد در بین جوانان این استان به وفور یافت می شود. این نکته نیز قابل ذکر است که جوانان این دیار در فعالیت های اجتماعی همواره پیشقدم هستند و اگر برنامه ریزی صحیحی از سوی مدیران صورت پذیرد و قدر این استعدادها و علاقه به فعالیت اجتماعی بیش از پیش دانسته شود، مطمئنا در توسعه بیش از پیش استان، همگرایی و ایجاد فضای شادابی و نشاط اجتماعی در گلستان موثر خواهد بود.

علی نصیبی در ادامه از اشتغال به عنوان یکی از مشکلات بزرگ جوانان گلستانی یاد کرد و اظهار داشت: بدون تعارف عرض می کنم نشستی نبوده که بنده در خدمت استاندار محترم باشم و ایشان به مقوله اشتغال جوانان تاکید نکرده باشد.

مشاور استاندار گلستان گفت: در بحث اشتغال یکی از مشکلات خاص استان، بحث عدم تناسب رشته های تحصیلی دانشگاه های مختلف گلستان با بازار کار می باشد. در این زمینه باید آسیب شناسی صورت پذیرفته و دانشگاه های گلستان با توجه به نیاز استان به سراغ رشته های کاربردی به خصوص در زمینه های فنی و مهندسی بروند. از آن سو از استقرار رشته های تحصیلات تکمیلی نیز نباید غافل شویم.

وی در این باره افزود: همچنین در رابطه با اشتغال، به میدان آمدن جدی همه دستگاه ها، شناخت ظرفیت های پنهان، الگوگیری از مناطق موفق و نیز ایجاد نهضت مهارت آموزی جوانان آن هم با توجه به نیاز بازار کار استان می بایست مدنظر باشد.

مشاور استاندار گلستان اظهار داشت: استان با توجه به برخی عقب افتادگی های پیشین، بیش از همه به آرامش و دوری گزیدن از حاشیه پردازی، نیاز دارد تا انشاالله با همت همگانی نماینده محترم ولی فقیه که وجود ذی قیمتشان برای این منطقه نعمت است، استاندار محترم به عنوان فرزند گلستان و یکی از سرمایه های اجتماعی استان، و البته مردم عزیز گلستان، شاهد رفع تدریجی مشکلات و بهبود شاخص های مرتبط با توسعه به خصوص در بخش های مرتبط با جوانان باشیم.

علی نصیبی گفت: امیدواریم با توجه به تکیه جناب آقای دکتر صادقلو استاندار بومی در بالاترین جایگاه سیاستگذاری و اجرا در استان به عنوان فردی برآمده از میان مردم گلستان، و نیز حضور پربرکت حضرت آیت الله نورمفیدی به عنوان عامل وحدت و همگرایی در استان گلستان، روز به روز شاهد توسعه بیش از پیش این دیار مستعد و حرکت رسیدن گلستان به جایگاهی که استحقاقش را دارد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد جلسات و نشست های این چنینی شاهد ایجاد حساسیت بیشتر در موضوعات مرتبط با جوانان اعم از نشاط اجتماعی و اشتغال، ایجاد اعتماد بیشتر به جوانان و واگذاری بیشتر امور به آنان، تشویق جوانان به فعالیت در قالب تشکل ها و توانمندسازی بیش از پیش سمن ها، شود.

مشاور استاندار خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: فراموش نکنیم که سرنوشت فردای گلستان به دست جوانان امروز ما رقم خواهد خورد. از این رو چه شایسته است که حمایت از آنان و میدان دادن به آنان را از همین امروز شروع کرده و این امر مهم را به فردا و فرداها واگذار نکنیم.

علی نصیبی همچنین یادی از شهدای جوان جنگ تحمیلی کرد و گفت: جانفشانی آن جوانان دیروز باعث آرامش امروز ما شده است.

نشست هزار جوان گلستانی با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان و دکتر صادقلو استاندار همراه با پرسش و پاسخ، با برنامه ریزی کانون فرهنگی مسجد جامع گلشن گرگان و با همکاری استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، جمعیت هلال احمر استان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل بهزیستی، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان، کمیته امداد امام خمینی قدس ره استان، تشکل های غیردولتی، فعالان فرهنگی اجتماعی، و ... در صحن مسجد جامع گلشن برگزار شد.

 


تأیید کننده خبر : بخشی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1456
  • کد خبر : 912