عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف از اجرای طرح اشتغال دانش بنیان خروج از فضای روز مرگی در کسب و کار است

جلالی:

هدف از اجرای طرح اشتغال دانش بنیان خروج از فضای روز مرگی در کسب و کار است

هدف از اجرای طرح اشتغال دانش بنیان خروج از فضای روز مرگی در کسب و کار است

 مشاور استاندار گلستان از اهداف طرح اشتغال دانش بنیان را ایجاد بازار جدید برای اشتغال عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا فضای کسب و کار را از حالت روز مرگی خارج کنیم.

علی اکبر جلالی در همایش کارورزان استان گلستان در گرگان، ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که در طرح اشتغال دانش بنیان برای استان حائز اهمیت است این است که این کار تداوم داشته باشد و بتواند در جامعه تاثیر گذار باشد.

 وی افزود: این طرح کارورزی در راستای سند اشتغال فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برنامه ریزی شده و مورد تایید ریاست جمهوری است و مشارکت جمعی که رهبر معظم انقلاب بر آن در سند راهبردی تاکید داشته اند در این طرح مورد اهمیت قرار گرفته است.

 جلالی سرمایه علمی و انسانی کشور را بسیار با اهمیت خواند و بیان داشت: در این طرح سرمایه علمی و انسانی و همچنین توسعه کار افرینی و همچنین همکاری جمعی دنبال می شود و تا زمانی که در کشور نتوانیم بر سوی مشاغل دانش بنیان برویم نمی توانیم موفق شویم.

 وی با بیان اینکه تمام بندهای سند چشم انداز مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: تلاش داریم تا با استفاده از فناوری اطلاعات و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا فرهنگ جدیدی را در حوزه اشتغال به وجود بیاوریم و با استفاده از تکنیک های جدید کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنیم.

 

به دنبال بازار جدید برای اشتغال هستیم

 مشاور استاندار از اهداف این طرح را ایجاد بازار جدید برای اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا فضای کسب و کار را از حالت روز مرگی خارج کنیم چرا که می توان بسیاری از مشکلات کشور را با روش های خلاقانه و ایجاد ارزش افزوده حل کنیم.

 وی با بیان اینکه دنیا به سمت الکترونیک رفتن به پیش می رود، بیان داشت: در دنیا ارتباطات مجازی جایگزین فضای های سنتی می شود و باید در کشور تلاش کنیم تا بتوانیم فضای مجازی را توسعه دهیم.

 جلالی در ارتباط با ثبت نام کارورزان ابراز داشت: ثبت نام برای طرح مشاغل دانش بنیان در استان از بهمن ماه 1392 در استان شروع شد و در نظر داشتیم در ابتدا زمانی که دو هزار نفر ثبت نام کردند افراد را مورد بررسی قرار دهیم و بعد از بررسی دوباره سایت را باز کنیم ولی این طرح تا 28 اردیبهشت ماه که همه پنج هزار نفر ثبت نام کردند ادامه داشت.

 

سالی 40میلیون ريال بابت هر کارورز دولت باید هزینه کند

 وی با عنوان اینکه این طرح سالانه برای دولت بابت هر کارورز حدود 40میلیون ريال هزینه دارد، اذعان داشت: هر فردی که به عنوان کارورز در این طرح مشغول فعالیت می شود ماهانه دولت باید 200 هزار تومان بابت بیمه و 200 هزار تومان نیز بابت حقوق و دیگر مسائل پرداخت کند و در کل دولت برای هر فرد باید ماهی 400 هزار تومان بپردازد.

 این مسئول یادآور شد: شورای اشتغال کل کشور در حوزه فناوری و اطلاعات این طرح پنج هزار نفر را مصوب کرده است و به زودی ما وارد بخش آموزش کارورزان خواهیم شد و کارورزان باید بدانند که کار ما مهارتی است و تئوری نیست.

 پدر علم آی تی ایران با اشاره به طرح استان مجازی عنوان داشت: این طرح با هدف برنامه ریزی برای اشتغال فارغ التحصلان بیکار، ایجاد شهرهای الکترونیک که در حال حاضر 25 شهر استان در این طرح به سمت الکترونیکی شدن به پیش می روند و در همه این شهرها دیتا سنتر نصب خواهد شد.

 وی افزود: به زودی در استان شبکه فیبر نوری خواهیم داشت که مدیران و مردم بتوانند با یکدیگر از این طریق ارتباط تصویری داشته باشند و همچنین جلسات نیز بتواند به صورت ویدیویی برگزار شود و همچنین در این طرح به دنبال این هستیم تا خدمات اداری به صورت یکپارچه انجام شود و خوشبختانه در هر کدام از این طرح 20 تا 30 درصد پیشرفت داشته ایم.

جلالی خاطرنشان کرد: در طرح شهر الکترونیک در گلستان می توانیم بیش از 1000 نفر را مشغول به کار کنیم.

هدف از اجرای طرح اشتغال دانش بنیان خروج از فضای روز مرگی در کسب و کار است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 4045
  • کد خبر : 926