عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقدام به موقع محیط زیست گلستان مانع گسترش حریق جنگل شد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

اقدام به موقع محیط زیست گلستان مانع گسترش حریق جنگل شد

اقدام به موقع محیط زیست گلستان مانع گسترش حریق جنگل شد

 مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با واکنش واقدام به موقع محیط زیست استان به عنوان متولی پارک ملی گلستان آتش‎سوزی در این منطقه مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

صادقعلی مقدم امروز در گفت‎ و گویی خبری با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان با تقدیر از تلاش‎های انجام گرفته اظهار داشت: از عصر دیروز با بسیج و گسیل نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی استان به منطقه، حریقی که از پیچ سلیمان کش در محدوده پارک ملی گلستان شروع شده بود، در اوخر دیشب به طور کامل مهار شد.

تنها مرجع اطلاع‎رسانی در حوادث رئیس دستگاه متولی و اداره کل مدیریت بحران است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دمای بالا و باد گرمی که اکنون در استان جریان دارد، از ادارات کل حفاظت محیط ‎زیست و منابع طبیعی استان خواسته شد، تا مناطق مستعد آتش‎سوزی در عرصه‎های منابع طبیعی را مد نظر قرار داده و آن را دائم رصد کنند.

مقدم با تاکید بر اطلاع‎رسانی درست از حوادث در استان تصریح کرد: تنها مرجع اطلاع‎رسانی در حوادث، رئیس سازمان متولی و اداره کل مدیریت بحران استان است و هرگونه اطلاع‎رسانی از دیگر افراد مطلع یا غیرمرتبط موثق نیست و باید از این نوع اطلاع‎رسانی اجتناب کرد.

بزرگ‎نمایی حادثه تبعات ناخوشایندی به همراه دارد

وی ادامه داد: برای ممانعت از هرگونه تشویش در اذهان عمومی و تبعات ناخوشایند برای مدیریت کلان کشور و استان باید ضمن اطلاع‎رسانی صحیح و به موقع حادثه از هرگونه بزرگ‎نمایی ابعاد حادثه نیز جلوگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با تاکید بر وظایف قانونی مدیریت بحران در حوادث طبیعی اذعان داشت: وظیفه حفظ و حراست مدیریت عرصه‎های طبیعی بر عهده دستگاه‎های متولی است و در صورت بروز چنین حوادثی، این دستگاه‎ها از تمامی توان خود از جمله تجهیزات و قابلیت انسانی برای مدیریت حادثه استفاده می‎کنند.

مقدم یادآور شد: در صورتی که ابعاد حادثه از جمله آتش سوزی از حد متعارف بگذرد ومدیریت حادثه از توان دستگاه متولی خارج شود، رئیس آن دستگاه می‎بایست، ضمن ارزیابی حادثه، امکانات مورد نیاز خود را به فرمانداری شهرستان به عنوان رئیس شورای هماهنگی دیریت بحران منطقه اعلام کند تا بر حسب ضرورت این امکانات از طریق شهرستان یا استان تامین شود.

گرما و کاهش رطوبت جنگل‎ها را آسیب‎پذیر ساخته است

وی ادامه داد: خوشبختانه حریق دیشب به موقع توسط نیروهای عملیاتی دستگاه متولی مهار و از گسترش آن به دیگر مناطق جنگلی جلوگیری شد.

مقدم با اشاره به شروع فصل تابستان و افزایش گرما در استان بیان داشت: این شرایط جوی، توام با کاهش رطوبت و خشکسالی جنگل‎ها را آسیب‎پذیر ساخته و این شرایط اقتضاء می‎کند، دستگاه‎های متولی شرایط را دایما رصد کنند، تا شاهد حریق‎های گسترده در عرصه منابع طبیعی استان نباشیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر افزایش آگاهی جامعه نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی خواستار همراهی رسانه‎ها و برنامه‎ریزی دستگاه‎های متولی در این عرصه شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1588
  • کد خبر : 962