عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستیابی به آخرین چرخه ارزش افزوده محصولات کشاورزی با استفاده از علم و فناوری

نیاوند تاکید کرد :

دستیابی به آخرین چرخه ارزش افزوده محصولات کشاورزی با استفاده از علم و فناوری

دستیابی به آخرین چرخه ارزش افزوده محصولات کشاورزی با استفاده از علم و فناوری

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان تاکید کرد : ما به دنبال دستیابی به آخرین چرخه ارزش افزوده محصولات کشاورزی مانند گندم، دانه‏ های روغنی،جو و کلزا با استفاده از علم و فناوری هستیم.

عباس نیاوند صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به دنبال این هستیم که از فناوری در تولید ثروت و اقتصاد دانش بنیان به درستی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از دستاوردهای این سفر می ‏تواند کمک به تحولات ژنتیکی در محصولات کشاورزی، دامی و گیاهان برای تحول در ارتقای کمی و کیفی محصولات باشد.

وی ادامه داد: علم فناوری برای دستیابی به ارزش افزوده محصولات طبیعی و معادن همچون صدف کوهی، ذغال سنگ و ید به ما کمک خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: فناوری به ما کمک خواهد کرد که از میوه‏های جنگلی خصوصا درخت سرخدار در تولید محصولات دارویی، صنعتی و ترکیبی به درستی بهره‏مند شویم.

نیاوند اضافه کرد: اگر بتوانیم با اقدامات فناورانه مدت بلوغ ماهیان خاویاری را از هفت سال به پنج سال کاهش بدهیم تحول بزرگی در تولید ثروت در اقتصاد کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان بهره‏گیری از علم هسته‏ای در بخش‏های صنعتی، بهداشتی و درمانی، «پرتو اشعه گاما» برای «استریل» لوازم بهداشتی و درمان و محصولات کشاورزی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: بهره‏ گیری در اصلاح نژاد اسب اصیل گلستان به عنوان یک ظرفیت تولید ثروت برای پرورش‏ دهندگان می‏تواند مدنظر باشد.

نیاوند اظهار امیدواری کرد که در خصوص زیست فناورانه، نانو فناوری، گیاهان دارویی و تولید محصولات ارگانیت با بهره‏ گیری از ظرفیت علم و فناوری در سطح استان با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گام‌های موثری برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان برنامه‏ های سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان را تشریح کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پس از ورود به این استان از یک شرکت دانش ‏بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی و کارخانه دانش بنیان تولید کننده گیاهان دارویی بازدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همچنین دکتر ستاری طی ملاقات با دانشگاهیان استان به ارائه سیاست‏های جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهند پرداخت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: در این جلسه گزارش عملکرد علمی، پژوهش و فناوری دانشگاه‏های استان به همراه نقطه نظرات مدیران عامل شرکت‏های دانش ‏بنیان استان و چند تن از نخبگان استان ارائه می ‏شود.

نیاوند دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‏ های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و گفت: شرکت در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان که مدیران صنایع، دانشگاه‏ها و شرکت‏ های دانشگاه‏های و شرکت‏ های دانش ‏بنیان مطالب خود را ارائه خواهند کرد از دیگر برنامه‏ های سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به این سفر خواهد بود.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .