عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادقلو: گلستان نیازمند استفاده از توانمندی پارک علم و فناوری ریاست جمهوری است


صادقلو: گلستان نیازمند استفاده از توانمندی پارک علم و فناوری ریاست جمهوری است

صادقلو: گلستان نیازمند استفاده از توانمندی پارک علم و فناوری ریاست جمهوری است

 استاندار گلستان گفت: گلستان نیازمند استفاده از توانمندی پارک‎های علم و فناوری به‎ خصوص پارک علم و فناوری ریاست جمهوری است.

حسن صادقلو شامگاه شنبه در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: استان گلستان دارای پارک علم و فناوری دانشگاهی است اما برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف در استان و حتی در سطح ملی به حمایت این پارک از پارک استانی نیازمند است.

وی تصریح کرد: استانداری گلستان و مجموعه دستگاه‎های اجرایی و به‎خصوص دستگاه‎های مرتبط با حوزه علم و فناوری استان با همه توان آماده اجرای سیاست‎های مورد نظر در این حوزه هستند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: از گنبدکاووس تا آق‎قلا نزدیک به 300 هزار هکتار زمین شوره‎زار در استان گلستان وجود دارد که اگر بتوانیم با استفاده از فناوری‎های دانش‎بنیان و تحقیق و تولید علم در این حوزه وضعیت این زمین‎ها را بهبود دهیم، بسیاری از مشکلات کشاورزی در این حوزه حل خواهد شد.

صادقلو افزود: با بهبودی این موضوع ، مشکلات اقتصادی و معیشت مردم این منطقه نیز بهبود خواهد یافت و به طور طبیعی در وضعیت اقتصادی استان نیز موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در روزهای نه‎چندان دور، صنعت خاویار در استان گلستان به عنوان یک صنعت نمونه در کل کشور و حتی در منطقه مطرح بوده است اما امروز وضعیت مناسبی ندارد.

صادقلو بیان کرد: یکی از دلایلی که مردم دیگر تمایلی به فعالیت در این صنعت را ندارند زمان طولانی 10 ساله برای به ثمر رسیدن آن است.

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر با استفاده از علم در حوزه فناوری‎های دانش‎‎بنیان بتوانیم این مدت را حتی به سه سال کاهش دهیم به طور حتم مردم حتی در خانه‎های خود شروع به پرورش ماهیان خاویاری خواهند کرد.

صادقلو گفت: در برآورد نخست از خسارت سیل در استان گلستان، 175 میلیارد تومان به استان خسارت وارد شده است و همچنان نگرانیم که در این حوزه باز هم آسیب ببینیم.

وی ادامه داد: در استان گلستان بارش‎های نقطه‎ای بسیار به وجود می‎آید که این موضوع شاید برای برخی قابل باور نباشد اما در استان این موضوع به یک نکته قابل تامل تبدیل شده است و نیاز است با استفاده از علم روز مشکلات سیل و خسارت‎های آن برطرف شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: استان گلستان می‎تواند با احداث شهرک پرورش گلخانه در این حوزه نیز موفق باشد و آن هم به دلیل داشتن اقلیم بسیار مناسب آن است.

صادقلو بیان کرد: استان گلستان کریدور اقتصادی بسیار قوی در منطقه است و آن هم به دلیل ظرفیت‎های بسیار متنوع در حوزه‎های گوناگون است و اقبال سرمایه‎گذاری در این منطقه بسیار بالاست.

وی افزود: خوشبختانه رئیس جمهور در سفر به خرم آباد بر اهمیت ایجاد کریدور خط آهن ایران ترکمنستان که حجم بالایی از آن در استان گلستان قرار دارد تاکید داشته که جای بسیار امیدواری برای استان است تا این خط نیز هرچه زودتر به پایان برسد و برکات آن برای مردم ایران اسلامی باشد.

استاندار گلستان در پایان گفت: با راه اندازی و باز شدن کریدور ریلی و دریایی ، گلستان ظرفیت انتقال فناوری منطقه ای را نیز دارد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1542
  • کد خبر : 1007