عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قطار مسافربری گرگان ـ اینچه برون بزودی راه اندازی می شود


قطار مسافربری گرگان ـ اینچه برون بزودی راه اندازی می شود

قطار مسافربری گرگان ـ اینچه برون بزودی راه اندازی می شود

 استاندار گلستان در دیدار با مدیران استان اظهار کرد: به زودی با هماهنگی های انجام شده، قطار مسافربری گرگان ـ اینچه برون بزودی راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه در این مسیر باید گام ها و برنامه های اساسی مورد نظر قرار گیرد، گفت: البته در گام اول باید بدانیم ظرفیت و تقاضا برای سفر ریلی به اینچه برون به چه میزان است و سپس با توجه به این مهم درخواست قطار مسافربری نمائیم.

وی افزود: از سوی دیگر ما باید متعهد شویم تا 50 درصد هزینه این قطار را تامین نمائیم و از سوی دیگر 40 درصد ظرفیت قطار برای حرکت از مبداء به مقصد و بالعکس باید تکمیل شود.

وی با اشاره به دو شرط فوق، خاطر نشان کرد: اگر چنانچه این دو شرط رعایت شود، یک هفته بعد از درخواست و تنظیم صورتجلسه، راه آهن کشور، قطار را در اختیار اداره کل راه آهن شمال شرق کشور به همین منظور قرار می دهد.

استاندار گلستان افزود: ما به برقراری این قطار در مسیر مذکور توجه و تعصب ویژه ای داریم و باید از محل ایستگاه راه آهن تا بازارچه مرزی اینچه برون وسیله نقلیه مناسب برای مسافرین در نظر گرفته شود.

به گفته دکتر صادقلو تغییر و تحولی در بازارچه باید انجام شود تا مردم میل و رغبتی برای حضور و خرید در بازارچه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید امکانات گردشگری و تفریحی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آنجا جانمائی و احداث شود تا تمایل برای حضور بیشتر باشد.

وی یادآور شد: در طول مسیر ضمن احداث ایستگاه های مختلف، سرعت نقل و انتقال باید بیشتر باشد و از سوی دیگر تسهیلات ویژه ای برای افرادی که قصد حمل بار دارند، در نظر گرفته شود.

به گفته استاندار گلستان از سوی دیگر بنا داریم تا میزان تردد در مسیرهای گرگان به گنبدکاووس جمع آوری و اعلام شود تا بتوانیم با مستندات لازم، خط آهن ویژه گرگان به گنبدکاووس را به عنوان پیش زمینه خط آهن گرگان بجنورد مشهدمقدس راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: بدون شک خط ریلی مسیری هم کم هزینه می باشد و هم نسبت به سایر خطوط نقل و انتقال، حوادث بسیار پائین می آید.

قطار مسافربری گرگان ـ اینچه برون بزودی راه اندازی می شود

 

قطار مسافربری گرگان ـ اینچه برون بزودی راه اندازی می شود

  


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .