عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکل های مردم نهاد باید بر نقشه راهی اساسی تمرکز کنند


تشکل های مردم نهاد باید بر نقشه راهی اساسی تمرکز کنند

تشکل های مردم نهاد باید بر نقشه راهی اساسی تمرکز کنند

استاندار گلستان در نخستین همایش تشکل‎های مردم‌ نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: تشکل‎های مردم نهاد باید به دور از شعار زدگی، خود محوری و خود انحصاری بر نقشه رههی اساسی تمرکز کنند تا بتوانند از فرصت ها به معنای واقعی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو با بیان این نکته که نباید رویکردهای سیاسی پنهان در ابعاد اجتماعی در تشکل‎ های مردمی ایجاد شود، تصریح کرد: اگر از رویکرد اجتماعی به سمت مسائل سیاسی برویم این مهم تبدیل به آفت در تشکل‎های مردم نهاد می‎شود چرا که اساس این تشکل های بر پایه های اجتماعی است.

وی تشکل ها های مردم نهاد و دولت را در کنار هم و حول میزگردی دانست و افزود: انجمن‎های مردم نهاد در اسناد بالا دستی از یک ادبیاتی تابناک و ویژه برخوردارند، از این رو امیدوارم خروجی خوبی از نشست‎های تشکل‎ های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تشکل ها باید خود را مورد آسیب شناسی و نقد درونی قرار دهند، یادآور شد: آموزه‎های مذهبی ما توجه ویژه‎ای به مشارکت مردمی دارد و بر این اساس اسناد بالادستی با یک نگاه ویژه نسبت به مجموعه تشکل‎های مردم نهاد، مشورت و شورا پرداخته است.

استاندار گلستان با بیان این نکته که فرهنگ دینی ما نیز به مشارکت مردمی توجه دارد، افزود: مقوله اجتماعات در کتاب آسمانی ما مورد تاکید است به گونه ای که موضوع اجتماعات در قرآن کریم سه برابر مباحث فردی مطرح و تاکید شده است.

وی مهمترین مباحث مطرح شده در قرآن کریم را مشورت و شورا دانست و ادامه داد: بر این اساس امام علی(ع) می‎فرماید کسانی که با اندیشمندان جامعه مشورت می‎کنند شریک عقل‎های جامعه می‎شوند.

دکتر صادقلو با بیان اینکه اصل سوم و به خصوص بند هشت قانون اساسی به مشارکت مردم توجه ویژه‎ای دارد، گفت: در مباحث انتخاباتی دولت تدبیر و امید عنوان‎هایی مطرح شد که شاخص‎های آن اعتماد عمومی، اخلاق عمومی، امنیت اجتماعی، احیا سازمان‎های مردم نهاد و به ویژه ارتقای شاخص‎های مشارکت اجتماعی است که باید دنبال شود.

همچنین در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، افزود: انجمن‎های مردم ‌نهاد به عنوان راس همکاری‎های مردمی میراث فرهنگی و گردشگری گلستان مطرح بوده است.

ابراهیم کریمی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری همایش‎های تشکل‎های مردم نهاد و با بهره‎ گیری از این تشکل‎ ها همفکری بیشتری در راستای حفظ میراث فرهنگی گلستان را شاهد باشیم.

وی در خاتمه ضمن یادآوری دهم تیر که روز ثبت ملی و جهانی شدن برج قابوس گنبد کاووس است، افزود: امید است دومین ثبت جهانی استان یعنی دیوار دفاعی گرگان را بتوانیم با پیگیری‎های صورت گرفته رقم بزنیم.

 

تشکل های مردم نهاد باید بر نقشه راهی اساسی تمرکز کنند

 

تشکل های مردم نهاد باید بر نقشه راهی اساسی تمرکز کنند

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .