عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

استاندار گلستان:

حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

  استاندار گلستان در دیدار با معاون وزیر نفت اظهار کرد: حفاری های اکتشافی و سرمایه گذاری هایی که وزارت نفت قرار است در گلستان انجام دهد برای مردم استان امید بخش است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو بیان کرد: در گذشته تاریخی استان صحبت هایی در خصوص وجود ذخایر نفت و گاز بوده که یقینا حفاری های اکتشافی وزارت نفت موجب نتیجه گیری قطعی در این باره خواهد شد.

 وی افزود: اگر چنانچه ذخایر نفت و گاز در بستر خشکی و دریایی استان گلستان وجود داشته باشد ظرفیت بزرگی در توسعه و رشد استان ایجاد می شود و می تواند آینده ی اشتغال استان را دگرگون سازد.

 وی با اشاره به پیگیری های لازم جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون و اکتشافات نفتی، یادآور شد: یقینا این مسایل بارقه های توسعه ی استانند و می توانند آینده ی گلستان را با تحولی جدی روبرو سازند.

 استاندار گلستان ضمن تقدیر از همکاری های وزارت نفت خاطر نشان کرد: حفاری های اکتشافی در گلستان نشان از نگاه توازن بخشی در وزارت نفت دارد و اینکه اکتشافات در حوزه ی نفت و گاز می تواند در محرومیت زدایی از استان هایی نظیر گلستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

 همچنین در این جلسه معاون وزیر نفت با اشاره به استراتژی این وزارت خانه مبنی بر تمرکز اکتشافات در نقاط مرزی شمال و شمال شرق، گفت: انتقال انرژی از مناطق جنوب و جنوب غرب کشور یقینا هزینه های بالایی را به کشور تحمیل می کند و در صورت به نتیجه رسیدن این اکتشافات در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

 دکتر ركن الدين جوادی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های وزارت نفت توجه به میادین مشترک است تصریح کرد: مرکز سقل مرزهای شمال شرق ایران و ترکمنستان استان گلستان است و با توجه به اطلاعات اولیه امید بخش در خصوص وجود میادین نفت و گاز باید مطمئن شویم که سرمایه گذاری در این حوزه با نتیجه مطلوب همراه خواهد بود.

 وی افزود: خوشبختانه پتانسیل های توسعه موجود است و ما تلاش می کنیم با همکاری مقامات استان گلستان و فراهم کردن مقدمات لازم موجبات شتاب در توسعه استان را ایجاد کنیم.

 همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت نفت خزر به عنوان نماینده ی وزارت نفت در فلات خزر و سه استان شمالی کشور اظهار کرد: از سال 89 مطالعات مجدد هیدروکربنی در استان گلستان آغاز شد و در سال 90 پروژه دو بعدی لرزه نگاری با هدف مرزهای ایران و ترکمنستان اجرا شد و نتیجه این لرزه نگاری و مطالعات قبلی ما را به ساختار قابل توجهی در نقاط مرزی و سایر نقاط استان گلستان رساند.

 دکتر علی اصولی با بیان اینکه پروژه حفاری های اکتشافی در صوفیکم به تصویب مقامات عالی وزارت خانه رسید، گفت: از دهم تیر ماه سال جاری طی بازدیدی که با تمام مدیران ذی مدخل در محل پروژه انجام گرفت فعالیت های اکتشافی کلید خورد و تا مهر ماه با آماده سازی جاده حفاری های اکتشافی آغاز می شود.

 وی با بیان اینکه پیمانکار حفاری مشخص شده است یادآور شد: امیدواریم با توجه به بسترهای داخلی و ایجاد توافقات در فضای بین المللی با هزینه هایی مناسب بتوانیم موجب ایجاد فعالیت های توسعه ایی خوبی در گلستان بشویم.

 وی افزود: حفاری های اکتشافی در عمق 2900 متری منطقه صوفیکم انجام خواهد شد و پس از آن برنامه های ذخیره سازی گاز در قزل تپه را دنبال می کنیم و با توجه به اعتبار اختصاص یافته به این موضوع در بودجه سال 94 امیدواریم به اهداف لازم برسیم.

 دکتر اصولی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه حفاری در دریا در بخش خزری استان گلستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت امور خارجه در بلوک اختصاصی نزدیک به استان گلستان حفاری های نفتی را همچون میدان نفتی سردار جنگل در استان گیلان آغاز کنیم.

 لازم به ذکر است در این جلسه دکتر هرمز قلاوند مدیر اکتشافات و عضو هیت مدیره شرکت نفت گزارشی از مطالعات زمین شناسی و ژئوفیزیکی صورت گرفته در استان گلستان به منظور شناسایی میداین نفتی و گازی ارائه کرد.

 

حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

 

حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

 

حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

 

حفاری ها و سرمایه گذاری های نفتی در گلستان امید بخش است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1534
  • کد خبر : 11159