عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص بودجه یک میلیارد وصد میلیون دلاری برای اتمام پروژه های نیمه تمام گلستان

استاندار گلستان خبر داد:

اختصاص بودجه یک میلیارد وصد میلیون دلاری برای اتمام پروژه های نیمه تمام گلستان

اختصاص بودجه یک میلیارد وصد میلیون دلاری برای اتمام پروژه های نیمه تمام گلستان

 استاندار گلستان گفت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در گفتگویی خبری با اعلام این خبر افزود: این مبلغ به عنوان پیوست 1 بودجه سال 93 استان گلستان و در قالب فاینانس ( تسهیلات مالی خارجی) تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعتبارات عمرانی استانداری، برای پیشرفت پروژه های نیمه تمام نمی توان به آن اکتفا نمود به همین علت برای ایجاد تحرک در استان، این اعتبارات به عنوان فاینانس داخلی و خارجی اخذ شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: این بودجه ها باید در حوزه های زیرساختی و پروژه هایی که دارای توجیه اقتصادی و زیست محیطی هستند هزینه شوند.

به گفته صادقلو، احداث راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد، ساخت بزرگراه نوکنده- آشخانه، تکمیل زیرساختهای آبی و زهکشی اراضی پایین دست سدها، تکمیل و تجهیز تعدادی از بیمارستانهای نیمه تمام استان و ... از جمله پروژه هایی هستند که با این بودجه انجام میشوند.

وی افزود: همچنین از این امکان بزرگ می توان برای راه اندازی پروژه های اساسی گردشگری، کشاورزی و پروژه های تحول زا در استان استفاده کرد.

صادقلو با بیان اینکه دستگاههای اجرایی که مشمول استفاده از این بودجه می شوند تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا نسبت به جذب آن اقدام نمایند، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و ... از جمله دستگاههای مشمول این بودجه هستند.

استاندار گلستان در پایان ضمن تشکر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در تخصیص این اعتبار اظهار امیدواری کرد این بودجه مناسب بتواند نقشی تحول زا در جهت رشد و توسعه استان ایفا نماید.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1359
  • کد خبر : 1160