عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقاء کیفی حج را باید در ارتقاء آموزش جستجو کرد

استاندار گلستان:

ارتقاء کیفی حج را باید در ارتقاء آموزش جستجو کرد

ارتقاء کیفی حج را باید در ارتقاء آموزش جستجو کرد

 استاندار گلستان در دیدار با مدیران، کارگزاران و روحانیون حج تمتع استان گلستان اظهار کرد: اگرچه ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات به حجاج از اهمیت بالایی برخوردار است اما ارتقاء کیفی حج را باید در ارتقاء آموزش جستجو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو فلسفه حج را بسیار رفیع دانست و تصریح کرد: فسلفه حج نه سیاحت، نه زیارت و نه تجارت است بلکه فسفه ی حج دقیقاً آموزش است.

وی افزود: حج در انجام اعمال 23 روز است که یادآور 23 سال رسالت پیامبر اکرم(ص) و حاجیان باید در این 23 روز عصاره ی اسلام را آموزش ببیند.

وی با بیان اینکه برخی از جلوه های آموزشی اسلام در تاریخ اسلام نهفته نمایان است، خاطر نشان کرد: در آموزه های تاریخ اسلام به دلیل آنکه مشخص شود پیامبر چه جامعه ای را تحویل گرفته و چه جامعه ای را تحویل داده است، بررسی از 150 سال قبل از اسلام و در عصر جاهلیت مورد توجه قرار می گیرد.

استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه روحانیون در زمان حج و توجه به متن اسلام ، یادآور شد: نباید اجازه داده شود مدح جای متن و مداحی جای توجه به متون ارزشمند دینی را بگیرد چرا که قرائت حقیقی اسلام که در دست روحانیت است همواره توانسته اسلام را در ایران پایدار نگاه دارد.

دکتر صادقلو از روحانیون و مدیران حج استان خواست تا با اشراف کامل به موضوعات حج و اِعمال اقدامات صحیح موجبات نگاه مثبت مردم به روحانیت و مدیران را بیش پیش فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های حج برای روحانیون، گفت: روحانیون باید از ظرفیت های پاسخگویی در موسم حج استفاده کنند و آن را در راستای آموزش بکار گیرند.

لازم به ذکر است در این دیدار مدیر کل حج و زیارت استان با ارائه گزارشی از وضعیت اعزام حجاج در سال جاری اظهار کرد: امسال 1800 زائر در قالب 13 کاروان به همراه 63 نفر عوامل اجرایی از استان و به صورت مدینه قبل به سرزمین وحی مشرف می شوند.

رضا درگاهی با بیان اینکه اولین پرواز حجاج از فرودگاه بین المللی گرگان در روز سوم شهریور ماه انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: تمامی پروازهای زائران استان ظرف مدت 4 روز و توسط ناوگان هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد و پس از اقامت 34 روز در عربستان از ششم مهرماه پروازهای برگشت آغاز خواهد شد.

وی گلستان را جزء استانهای مدعی در ارائه خدمات کیفی دانست وافزود: خوشبختانه خدمات ارائه شده از سوی استان گلستان بگونه ای بود که ما علاوه بر توفیقات در زمینه حج، موفق به افزایش 20 درصدی اعزام زائران به عتبات عالیات در مقایسه با مشابه سال 93 شده ایم.

وی افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، دو دستگاه اتوبوس وارد حوزه حمل و نقل زائران به عتبات عالیات شده است که از این حیث گلستان بعد از استان خوزستان دومین استان در ارائه خدمات با کیفیت درحوزه حمل و نقل به زائران عتبات عالیات است.

گفتنی است در این دیدار مدیران و دست اندر کاران حج و زیارت استان به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

 

ارتقاء کیفی حج را باید در ارتقاء آموزش جستجو کرد

 

ارتقاء کیفی حج را باید در ارتقاء آموزش جستجو کرد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .