عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

استاندار گلستان:

مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

 استاندار گلستان در اولین شورای هماهنگی ایثارگران و شورای مشورتی استاندار اظهار کرد: مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است که در آن اهم و مهم موضوعات تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه نقشه راه جامع خلاء مسائل ایثارگران است، تصریح کرد: بدلیل اینکه رابطه ظرفیت اجرا و امکان اجرای با آنچه به عنوان قانون در خصوص ایثارگران تدوین شده تناسبی نداشته برخی سوء تفاهم ها در این خصوص بوجود آمده است.

وی ایثارگران را اهل بیت جبهه های هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: ما به موضوعات ایثارگران در استان اعتقاد داریم و بر این باوریم که برخی مسائل مربوط به ایثارگران در ظرفیت کشوری باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود سازمان های متعدد در امور ایثارگران، یادآور شد: یکی از مسائلی که پرداختن به موضوعات ایثارگران را با اختلال مواجه کرده وجود سازمان های متعدد با حرف های متعدد و با اقدامات موازی در این حوزه است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی موضوعات ایثارگران باید بر اساس حفظ منزلت آنها صورت گیرد، خاطر نشان کرد: باید نسبت به برجسته سازی ادبیات منزلتی در خصوص ایثارگران تلاش شود و برجسته سازی موضوعات عادی خدمات ارائه شده به آنها لزومی ندارد.

استاندار گلستان نگاه به ایثارگران را همچون نگاه به شهدا، هویت بخشی دانست و گفت: هر تمدن و تاریخی نیازمند هویت بخشی است و ایثارگران یکی از اندام های اساسی در هویت بخشی و هویت سازی کشور هستند.

وی همچنین با بیان اینکه توجه به آسیب شناسی در حوزه ایثارگران را پر اهمیت است، تصریح کرد: یقیناً حوزه ایثارگران نیازمند آسیب شناسی مناسب جهت ترسیم افق پیشرو و تدوین نقشه راهی جامع است.

دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه این شورا باید به مطالبات اصلی ایثارگران بپردازد، یادآور شد: رخ نمایی ایثارگران در خروجی های آنها در دوران دفاع مقدس ملموس بوده و باید جلساتی از این دست با تمرکز بر مطالبات اصلی و توسعه ایثارگران موجب منزلت آنها شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دوران دفاع مقدس و از خود گذشتگی ایثارگران فصلی مهم در تاریخ کشور قلمداد کرد و افزود: باید به دنبال فهم دقیق و قدر شناسی لازم از دوران جنگ تحمیلی باشیم تا بتوانیم آنگونه که شایسته است پیام آنان را به نسل های بعد از جنگ منتقل کنیم.

همچنین در اولین همایش شورای هماهنگی ایثارگران و شورای مشورتی استاندار، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید جهت تسهیل در امور ایثارگران ، یادآور شد: ما به دنبال ظرفیت های استانی جهت رسیدگی عزتمند به امور ایثارگران هستیم و همه دستگاه هاباید در کشف و شناسایی این ظرفیت ها همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر غلامرضا یاوند عباسی با بیان دو اقدام اساسی دولت یازدهم در حوزه ایثارگران، خاطر نشان کرد: ابلاغ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و ابلاغ و اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دو ظرفیت ایجاد شده در دولت فعلی است و تمام تلاش دولت در ارائه ی خدمات با حفظ منزلت و جایگاه رفیع ایثارگران است.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گزارشی از وضعیت ایثارگران در استان ارائه کرد.

 مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

 

مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

 

مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

 

مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

 

مسائل ایثارگران نیازمند نقشه راهی اصولی و مطالعه شده است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1413
  • کد خبر : 11909