عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

استاندار گلستان:

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود 

استاندار گلستان در نهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی استان اظهار کرد: باید دفاعیات شهدا، رزمندگان و ایثارگران حوزه قضایی استان تبیین شود، چرا که از این منظر حوزه قضا مظلوم است و ابعاد ناشناخته ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با تسلیت به جهت جان باختگان حادثه «منا»، جوهره امر قضا را عدل دانست و افزود: جوهره ی حکومت الهی عدل است و امر قضا نقشی پایه ای در عدالت سازی و گسترش عدالت دارد.

وی با بیان اینکه شهدا در عرصه تاریخ آموزاننده بوده اند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس غرش و رعد بزرگ حق را در عرصه جهانی ایجاد کرد و شهیدان و رزمندگان به جهت ایجاد این رعد در عرصه جهانی مدل آفرین شدند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین وظیفه چنین یادواره هایی، تعظیم و تحصیل در محضر شهیدان است، یادآور شد: شهیدان از مقام والایی در ادبیات الهی و عالم هستی برخوردارند و آنها نه تنها از جهت دفاع برای بقا، بلکه به جهت دفاع از شرافت بزرگ انسانی حرکت کردند و این یکی از مقدس ترین جنبه های عملی در بشریت است.

استاندار گلستان، شهدا و ایثارگران را مدافعان از حوزه عقیده دانست و خاطر نشان کرد: شهیدان بزرگترین مدافعان حوزه عقیده بودند و راز و رمز ماندگاری آنها یقیناً دفاع از عقیده الهی است.

دکتر صادقلو با اشاره به آیات 165 تا 171 سوره آل عمران در قرآن کریم که به موضوع جایگاه شهدا می پردازد، گفت: زمانی که در جریان جنگ احد شمار زیادی از مسلمانان کشته شدند، منافقان با طعنه با آنها برخورد می کردند، در آن زمان در چنین شرایطی خداوند این آیات را نازل کرد و فرمود: «ای پیامبر به آنها بگو کسانی که راه نشان می دهند که دیگران چگونه نمیرند راهی را نشان دهند که خودشان چگونه ممکن است نمیرند.»

وی افزود: و می فرماید «گمان نکنید که آنها مرده اند بلکه آنها زنده اند و خدایی شدن آنها عند ربهم یرزقون است و یقیناً شهیدان به بازماندگان بشارت می دهند که غمگین از آمدن در راه خدا نباشید.»

همچنین در این مراسم که با حضور دکتر محمد باقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضاییه همراه بود، رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: دستگاه قضا و سازمان های وابسته به آن در گلستان 2 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و در حال حاضر 361 ایثارگر در این مجموعه در استان فعال و مشغول به کار هستند.

هاشمیان وضعیت قضایی استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: باید به سمتی برویم که حتی اشتباهات کوچک نیز در امر قضا رخ ندهد چرا که در مباحث مربوط به امر قضا اشتباه کوچک نیز بزرگ محسوب می شوند.

لازم به ذکر است نهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران دستگاه قضایی استان در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد.

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

 

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

 

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

 

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

 

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

 

باید دفاعیات شهدای حوزه قضا تبیین شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1324
  • کد خبر : 13087