عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

استاندار گلستان:

باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

 استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب با استفاده از ظرفیت علما، مدارس، ورزشکاران، خانواده ها و ادارات صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه در مسئله مصرف گرایی، مصرف آب به عنوان موضوعی است که آینده استان را تهدید می کند، گفت: یقیناً مصرف گرایی موجب بحران وابستگی و هویت در جامعه خواهد شد اما یکی از بزرگترین تهدیدها در افق مصرف گرایی آینده استان، مصرف آب است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب، برق، گاز و نان گفت: باید در مدل سازی به دنبال مدل های اثباتی باشیم و از مدل هایی نهی کننده دوری کنیم.

وی با اشاره به ماه محرم و ظرفیت منابر و روحانیون، یادآور شد: ظرفیت ماه محرم ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ سازی و ترغیب مردم به رعایت الگوی مصرف است که ما می توانیم در سخن روحانیون و بنرها و شعارها بر این مسئله تاکید کنیم.

استاندار گلستان اجرای برنامه هایی همچون تغییر الگوی کشت و استفاده از تبلیغات تلویزیونی جهت تغییر الگوی آبیاری را موثر دانست و افزود: باید نسل ها و خانواده نسبت به مسئله مصرف گرایی آگاه شوند چراکه اینکه آگاهی علاوه بر کاهش هزینه ها سبب امنیت فکری و آتیه آنان نیز خواهد شد.

 وی افزود: گلستان در افق 20 سال آینده ی خود به بیش از 7 و نیم میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد که با تمام اقدامات مدیریتی می توان 5 و نیم میلیارد آن را تامین کرد و تنها راه آن فرهنگ سازی و مدیریت مصرف آب است به باید توسط تک تک اعضای جامعه صورت گیرد.

همچنین در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، مخاطب الگوی مصرف را همه مردم جامعه دانست و افزود: تعدیل مصرف نباید به گونه ای باشد که جامعه را به سختی بکشاند و بر اساس توصیه های اسلامی جامعه باید حد وسط را در نظر گیرد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به نزدیکی ماه محرم و تاکید بر ظرفیت منابر، یادآور شد: ابتدا باید این موضوعات را به شکل باور در بین روحانیون گسترش دهیم و سپس انتظار داشته باشیم که آنان با استفاده از سیره امام حسین(ع) و اهل بیت شریفش موضوعات را به مخاطبان منتقل کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر اینکه اگر همه در میدان عمل وارد شوند فرهنگ سازی مسئله سختی نیست، گفت: ادارات با صرفه جویی، علما با استفاده از ظرفیت منابر، صدا و سیما با استفاده از حضور هنرمندان و ورزشکاران می توانند فرهنگ صحیح مصرف را در بین مردم اشاعه دهند.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود پیرامون اصلاح الگوی مصرف پرداختند.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گزارشی از جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی و برگزاری آن در تالار فخر الدین اسعد گرگانی ارائه کرد.

 باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

 

باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

 

باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

 

باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

 

باید فرهنگ سازی عمومی در مصرف آب صورت پذیرد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .