عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد

استاندار گلستان در مسجد امیرالمومنین شهرستان علی آباد کتول

حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد

حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد

استاندار گلستان در یازدهمین شب محرم و در شب شام غریبان در بین عزاداران حسینی شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد و به همین دلیل تمام بشریت در تمام زمان ها به ایشان مدیون هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلستان، دکتر حسن صادقلو که در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهرستان پیرامون زینب شناسی سخن می گفت،تصریح کرد: نام زینب (س) را پیامبر اکرم(ص) بر او نهاد و به واقع ایشان «زین اَب» یعنی زینت پدر بودند و پیامبر(ص) فرمودند که ایشان شبیه ترین شخص به حضرت خدیجه(س) است.

وی افزود: زینب(س) به واقع زینت پدر بود و پیامبر(ص) با عنوان شباهت زینب(س) به خدیجه(س) به نوعی پیشگویی آینده را در خصوص شرایط سختی که متوجه ایشان است می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما نیاز به معرفت در مبانی عاشورایی داریم، یادآور شد: وقتی فردی همچون چه گوارا به عنوان مدل انقلابی می شود یقیناً چهره هایی همچون امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع)با تبیین صحیح نه تنها مدلی برای شیعیان که می توانند مدل انقلابی گری و مبارزه با باطل برای تمام بشریت باشند.

وی با بیان اینکه اگر بدنبال راهنمایی جوانان هستیم مدل انقلابی گری دانشگاه امام حسین(ع) می تواند موثر باشد، خاطر نشان کرد: زنان می توانند در انقلابی گری حضرت زینب(س) را الگو قرار دهند چنانچه ایشان در روز کربلا خطاب به امام حسین(ع) می گوید اگر دستور جهاد از بانوان برداشته نمی شد حاضر بودم هزار بار جانم را فدایت کنم و هر ساعت خواستار هزار بار شهادت در راهت شوم.

استاندار گلستان رابطه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را بسیار ویژه دانست و افزود: زینب(س) به معنای واقعی کلمه شریک امام حسین(ع) و کربلا بود و 2 پسر خود را در کربلا راهی میدان نبرد کرد و خطاب به امام حسین(ع) گفت همانگونه که جدم ابراهیم خلیل ا... قربانی خدا را پذیرفت، تو نیز این قربانی مرا پذیرا باش.

دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه همه ی فکر و ذکر حضرت زینب(س) امام حسین(ع) است و زینب(س) بنوعی مادر عاشوراست، گفت: حضرت زینب(س) در آخرین لحظات عمر پارچه ای را که از کربلا برایش یادگار مانده بود بر صورت خود انداخت و با زمزمه «حسینم، حسینم» از دنیا رفت.

وی در پایان با یادآوری خطبه های حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا، خاطر نشان کرد: ایشان در خطبه های کوفه مخاطب خود را مردم قرار می دهد اما در خطبه های شام یزید و حکومتش را رسوا می کند و او را مردی فاسد و فاسق معرفی می کند.

لازم به ذکر است در مراسم عزاداری شام غریبان مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان علی آباد کتول آیت ا... حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تجری فرماندار شهرستان، نوروزی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از مردم عزادار این شهرستان حضور داشتند.

 حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد

 

حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد

 

حضرت زینب(س) روح تاریخ کربلا را به تمام زمان ها پیوند داد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .