عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وضعیت مطلوب امنیت داخلی موجب عملکرد موفق در سیاست خارجی کشور شد

رحمانی فضلی در همایش مشترک استانداران و سفرای ایران در خارج از کشور:

وضعیت مطلوب امنیت داخلی موجب عملکرد موفق در سیاست خارجی کشور شد

وضعیت مطلوب امنیت داخلی موجب عملکرد موفق در سیاست خارجی کشور شد

 وزیر کشور با بیان اینکه همگرائی و همکاری بسیار خوب مردم و مسئولان یکی از مولفه های بزرگ اقتدار ملی است، گفت: وضعیت بسیار مطلوب کشور در حوزه امنیت داخلی موجب عملکرد موفق در حوزه سیاست خارجی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی طی سخنانی در همایش مشترک استانداران و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت : در حوزه سیاست داخلی و اتحاد ، انسجام و وحدت آحاد مردم و مسئولان در شرایط بسیار خوبی قرار داریم .

وزیر کشور با تأکید بر وجود امنیت کامل در داخل کشور افزود: اگر این امنیت، وحدت و انسجام داخلی نبود نمی توانستیم در بیرون مرزها موفق عمل کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت چند صد حزب، گروه و تشکل سیاسی در کشور گفت: بین احزاب و گروه های سیاسی همگرائی در اشتراک منابع وجود دارد و این مهم با همراهی وزارت کشور و سعه صدر احزاب بدست آماده است و اعتقاد داریم خانه احزاب باید محلی برای تعاملات قانونی، ارائه نظر و پیگیری حقوقی احزاب باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت احزاب سیاسی و سازمان های مردم نهاد بخش مهمی از تحرکات اجتماعی جامعه است تصریح کرد: در حال حاضر چندین هزار سمن دارای مجوز داریم که بالغ بر نیمی از آنها فعال هستند و سالانه بیش از دو هزار جلسه و نشست سیاسی در کشور، و بویژه در دانشگاه ها برگزار می شود و مشکل خاصی هم در این زمینه وجود ندارد .

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: نگاه بیرونی ها به داخل کشور مهم است، زیرا آنهاهمواره مسائل داخلی را رصد می کنند و سعی دارند با جهت دهی به انتخابات اثرگذار باشند، اما توانسته ایم درانتخابات اصل حضور و انتقال قدرت را با روش های دموکراتیک انجام دهیم و انتخابات اسفند امسال در شرایط جدید ناشی از اجرای برجام، برای ما بسیار مهم است .

وزیر کشور با اشاره به موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای گفت: هدایت های مقام معظم رهبری ، مقاومت و استقامت مردم ، ایده پردازی ، تلاش و استمرار پیگیری موضوع از سوی رئیس جمهور محترم و تلاش وزیر امور خارجه و همکارانشان، این موفقیت را رقم زد و هر یک از کلمات مقام معظم رهبری از باب تأیید زحمات این عزیزان، مایه نهایت شکر گزاری است .

رحمانی فضلی، انتخابات را تجلی گاه اقتدار ملی و نمایشگر اراده عمومی در جهت گیری آینده کشور در قالب شکل گیری مجلس دهم توصیف کرد و افزود: وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی سالم ، باشکوه و قانونی ، در نهایت دقت و صحت و آمادگی کامل قرار دارد و برای تمامی حوزه های کاری برنامه ریزی مناسب صورت گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوعات اجتماعی در سرلوحه فعالیت های وزارت کشور قرار دارد بیان داشت: مقام معظم رهبری در جلسات مختلف با رهنمودهای خود مسیر تازه ای را برای ما ترسیم کردند و مسائل اجتماعی در دولت تدبیرو امید بسیار پررنگ تر و موثرتر پیگیری خواهد شد .

رحمانی فضلی با اشاره به همایش مشترک استانداران و سفرای ایران در سایر کشورها گفت : استانداران ، سفرا و روسای اتاق های بازرگانی، سه ضلع یک مثلث هستند و می توانیم با کمک هم موانع و مشوق های سرمایه گذاری خارجی و صادرات را شناسائی و با تدوین دستور العمل های مناسب و کارآمد نقشه راه برای تداوم این همکاری فراهم کنیم .

وی با تأکید بر اینکه در فرآیند تدوین سیاست ها، محور کار باید مردم، تاکید نمود که استانداران و سفرا و روسای اتاق های بازرگانی استانها ظرف دو هفته، نظرات کارشناسی خود را به وزارت کشور ارائه تا ظرف یک ماه دستور العمل جامع مورد نیاز تهیه شود .

وزیر کشور ارتباط استانداران با سرمایه گذاران داخلی و خارجی از طریق مجاری قانونی را بسیار مهم خواند وآنرا تکلیف قانونی استانداران دانست و اضافه نمود، لازم است که بازارهای هدف را شناسائی و اولویت بندی کنیم و متناسب با این اهداف حرکت نمائیم تا استعدادها و منابع هدر نرود.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به جنبه های مختلف ماموریتی و فعالیتی سفرا و استانداران، ورود آنها را به مباحث اقتصادی با هدف توسعه اقتصادی استان ها موثر دانست.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2680
  • کد خبر : 14305