عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان به مناسبت روز دانشجو


پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان به مناسبت روز دانشجو

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان به مناسبت روز دانشجو

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان در پیامی مشترک به مناسبت روز دانشجو این روز را به تمامی دانشجویان و فرهیختگان گلستان تبریک گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، متن پیام مشترک آیت ا... سید کاظم نورمفیدی و دکتر حسن صادقلو به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ شکل گیری انقلاب اسلامی، 16 آذر روزی است که می توان از آن بعنوان سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی یاد کرد.

16 آذر و اقدام استکبار ستیزانه آن سه جوان دانشجو جایگاه دانشجویی را در کشور ارتقاء بخشید و این روز را بعنوان مکتبی تاریخ ساز و هویت بخش مطرح کرد. جایگاهی که همواره تا به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی یکی از مقاطع زمانی حساس برای رژیم شاهنشاهی بود.

16 آذر و جنبش دانشجویی تنها منحصر به زمان و فضای خود نبود بلکه همچون حرکتی سیال در تمام کشور ریشه دوانید و موجب شکل دهی خواستگاهی در انقلاب اسلامی شد.

دانشجو بعنوان عضوی از جامعه که در سنی خاص شوق آموختن و ورود به تحرکات اجتماعی را آغاز می کند، در طول این سال ها توانسته است به عنوان بالی آگاه و ذهنی پویا انقلاب و ایران را یاری کند.

امروز با توجه به مشکلات و مسائل ملی و استانی دانشگاه می تواند با نقد شرافتمندانه و دلسوزانه موجبات پیشرفت و تعالی را ایجاد کند.

در این مسیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ریاست محترم جمهوری پژوهش و جهاد در عرصه دانش می تواند افق آینده استان و کشور را بیش از پیش روشن نماید.

یقیناً دانشجویان باید در فضای کنونی با نشاط، پر انرژی، با انگیزه و با روحی آگاه و با بصیرت نسبت به مسائل پیرامونی در جهت علم آموزی، دانش پژوهی و بر افراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی تلاش کنند.

دانشجویان باید به مباحث توسعه استان توجه ویژه ای داشته باشند و هرگز گمان نکنند مسئولان از ارائه طرح ها و پژوهش های توسعه ساز آنان برای گلستانی آباد بی نیاز اند، چرا که استان در آغاز مسیر توسعه است و بیش از هر زمان دیگری نیازمند اندیشه های نو و سازنده دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

اینجانبان ضمن تبریک 16 آذر، روز دانشجو به تمامی دانشجویان و فرهیختگان گلستان، امیدواریم در سایه عنایات حضرت حق، درایت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، همت دولت تدبیر و امید و طرح های سازنده دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستانی بتوانیم شاهد استانی آباد با آینده ای روشن بر پایه علم، دانش و تعهد باشیم.

 

            سید کاظم نورمفیدی                                                                            حسن صادقلو

     نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان                                              استاندار گلستان

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .