عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان با سفرا و روسای نمایندگی سیاسی ایران در خارج از کشور دیدار کرد


استاندار گلستان با سفرا و روسای نمایندگی سیاسی ایران در خارج از کشور دیدار کرد

استاندار گلستان با سفرا و روسای نمایندگی سیاسی ایران در خارج از کشور دیدار کرد

  استاندار گلستان با سفرا و روسای نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دیدار کرد و به تشریح وضعیت استان و زمینه های موجود برای سرمایه گذاری خارجی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در این دیدار گفت: با توجه به کریدور بودن منطقه ای استان و استفاده از مسیر های ریلی و دریایی ترانزیتی با آسیای میانه و پل اتصالی به جنوب کشور، زمینه های سرمایه گذاری در استان تسهیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد آ ثار باستانی در استان و همچنین ثبت جهانی میل گنبد و دیوار دفاعی گرگان، پتانسیل گردشکری در استان گلستان برای سرمایه گذاری خارجی مناسب خواهد بود.

استاندار گلستان با اشاره به انجام کارهای تکمیلی در بندر خواجه نفس افزود: با راه اندازی این بندر، ظرفیت موجود برای سوآپ نفت و گاز کشورهای آسیای میانه در استان نیز مهیا است.

صادقلو اظهار کرد: گندم با کیفیت و دارای برند جهانی استان گلستان ، ماهیان خاویاری و خاویار ، میگو و وجود 1700 نوع گیاهان دارویی از جمله محصولات استان هستند که با توجه به و جود مناطق ویژه اقتصادی استان می توانند زمینه های سرمایه گذاری در استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به احداث ترمینال ذخیره سازی و ترانزیت غلات و کالا در اینچه برون، تصریح کرد: ترازیت حدود 10میلیون تن گندم مازاد قزاقستان از منطقه اینچه برون، بازار بسیار مناسبی برای فعالیتهای اقتصادی و تجاری در این زمینه می باشد که سفراء محترم می توانند با ترغیب سرمایه گذاران خارجی ما را در این امر یاری نمایند.

استاندار گلستان در پایان بر لزوم سازماندهی گلستانی های مقیم خارج از کشور بویژه مقیم در کشورهای حوزه آسیای میانه تأکید کرد.

لازم به ذکر است سمینار سالانهء سفراء و رؤسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، از 18/5/93 به مدت یک هفته در مرکز مطالعات وزارت امورخارجه در جریان می باشد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2146
  • کد خبر : 1524