عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » «وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است

استاندار گلستان:

«وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است

«وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است

استاندار گلستان در دیدار با ائمه جماعات اهل سنت استان اظهار کرد: «وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است و در شرایطی فعلی جامعه نیاز به همگرایی و اتحاد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز وحدت و همگرایی مورد توجه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده و ریاست جمهوری نیز در ابتدای فعالیت بنده در استان توجه ویژه به منزلت اقوام در گلستان را انشا کردند.

وی با بیان اینکه گلستان همواره با وجود روحانیت اهل تسنن و روحانیت شیعه و جایگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان توانسته به عنوان مدلی از همگرایی مطرح شود، خاطر نشان کرد: یقیناً دشمنان در دنیا با ایجاد تفرقه از طریق تکفیری ها و داعشی ها و... به دنبال از بین بردن اتحاد هستند و جنایاتی که امروز به نام اسلام در حال انجام است چیزی از جنگ های صلیبی کم ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقد در جهت رشد، یادآور شد: مدیریت استان به شدت از انتقاد استقبال می کند و با نقد موافق است اما باید توجه داشت که برخی نقد ها نقد درون است و ممکن است در نقطه مقابل همگرایی قرار گیرد.

استاندار گلستان با اشاره به 32 پروژه تحول زا استان، گفت: درمدت عمر دولت یازدهم تلاش کرده ایم توجه ویژه ای به اقوام در استان داشته باشیم و بسیاری از طرح های استان در حوزه شهرستان های اهل سنت استان رقم خورده است.

دکتر صادقلو همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت منطقه آزاد اینچه برون گلستان، گفت: منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون گلستان که در سفر رئیس جمهوری به گلستان قول آن داده شد، پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و جلب نظر هیات دولت راهی مجلس شد و در کمیسیون های اصلی و فرعی مجلس مصوب گردید اما در صحن علنی به دلیل اضافه شدن مناطق اقتصادی و آزاد برخی استان های دیگر مطرح شد که بر اساس ماده 115 قانون پنجم توسعه باید رای دو سوم نمایندگان را داشته باشد.

وی افزود: بر اساس اعتراضات صورت گرفته و نامه ای که نمایندگان معترض ارائه کردند دوباره لایحه به کمیسیون ارسال شد تا بار دیگر به صحن علنی ورود کند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام علی خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نقش ائمه جماعات و تاثیرگذاری آنها در انتخابات آتی را برجسته دانست و افزود: امیدواریم در استان گلستان که به عنوان نماد وحدت شناخته می شود، همدلی و همراهی روز به روز تقویت شود.

لازم به ذکر است در این نشست ائمه جماعات شهرهای مختلف استان به بیان مسائل و مشکلات خود با استاندار گلستان پرداختند.

«وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است

 

«وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است

 

«وحدت» به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .