عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

استاندار گلستان در نخستین شورای اداری سال 1395:

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

 استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای اداری سال 1395، با بیان اهمیت نامگذاری سال جاری با عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع همان نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است که باید در حوزه نظری و عملی مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو ضمن تبریک به مناسبت ایام سال نو، ولادت حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولان نظام، اقتصاد مقاومتی نیازمند تبیین است و اقتصاددانان استان باید برش استانی مسئله را با توجه به مباحث نظری تهیه نمایند.

 وی افزود: صدور فرمان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اقدامی خردمندانه بود و باید این فرمایش به شکلی اعتقادی مورد توجه قرار گیرد.

 وی اقدام را بخشی از ظرفیت اراده ای مسئله اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: موضوع اقدام در فرمایش رهبری دقیقاً به معنای ایمان به مسئله اقتصاد مقاومتی است و دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند که اقتصاد مقاومتی یعنی کاری، کارستان که در دستگاه ها انجام می شود و آن را از اقدامات عادی و جاری تفکیک کنند.

استاندار گلستان با نقد اقتصاد عاریتی، اظهار کرد: اقتصاد عاریتی منجی خود را در خارج از کشور جستجو می کند، خام فروشی را مورد توجه قرار می دهد، به جای صادرات کالا در اندیشه صادرات ارز و واردات است، دیپلماسی اقتصادی منفعل را دنبال می کند، نگاهش به سرمایه گذاران خارجی و واردات دانش و تکنولوژی است، توسعه را بدون توجه به هویت و با هر قیمتی می خواهد و تاثیرات آن رفاه طلبی، تجمل گرایی، وابستگی به نفت، واردات محصولات کشاورزی و محصولات اساسی است.

 وی با بیان اینکه باید نسخه استانی اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از اسناد بالادستی صورت گیرد، یادآور شد: باید نسخه روستایی، شهری و عشایری اقتصاد مقاومتی استان تبیین شود و هر حوزه ای نسبت به مسئولیت خود حساس باشد.

 دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه باید تا 20 اردیبهشت ماه کل برنامه ریزی های اقتصاد مقاومتی استان تمام شود، خاطر نشان کرد: باید کتاب اقتصاد مقاومتی تدوین شود و جهت گزارش مستقیم به شخص ریاست محترم جمهوری ارائه گردد و پس از آن با جدیت برنامه های عنوان شده اجرایی شود.

 وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: هر نوع اشتغالی نباید با عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف شود و همچنین باید در منابع درآمدی استان مدیریت شود و هزینه و فایده اقدامات در نظر گرفته شود.

 وی اقتصاد مقاومتی را مطالبه نظام، رهبری و مردم دانست و گفت: امروز دولت آمریکا از مدل شدن جمهوری اسلامی هراسان است و اقتصاد مقاومتی مسئله ای است که ما را به مدلی در حوزه اقتصاد جهانی تبدیل می کند.

 استاندار گلستان اقتصاد مقاومتی را مسئله ای از زمان رسول ا... برشمرد و خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب دوم اسلامی روح اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خویش قرار دادند و از آنجایی که نزاع باطل با نظام اسلامی پایانی ندارد، اقتصاد مقاومتی‮ که مسئله ای برای شرایط دشوار، تهدید و دشمنی است ، باید مورد توجه قرار گیرد.

 لازم به ذکر است در این جلسه که با هدف تبیین مباحث اقتصاد مقاومتی‮صورت گرفته بود، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نامگذاری سال 5931 توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداختند.

 

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

 

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

 

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

 

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

 

اقتصاد مقاومتی نسخه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .