عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فاز دوم بیمارستان كلاله با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد


فاز دوم بیمارستان كلاله با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد

فاز دوم بیمارستان كلاله  با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد

با حضور دكتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش و پزشكی فاز دوم بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) شهرستان كلاله در شرق استان گلستان با ظرفیت 90 تخت بیمارستانی روز شنبه افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي توسعه بخش بيمارستاني در مناطق محروم و مرزي را از اولويت هاي دولت ذكر كرد و گفت: با اين اقدام علاوه بر برخورداري مردم اين مناطق از خدمات بيمارستاني، مي توان از كشورهاي همسايه نيز نسبت به پذيرش بيماران اقدام كرد.

دكتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي روز شنبه در حاشيه افتتاح فاز دوم بيمارستان رسول اكرم (ص) شهرستان كلاله در شرق استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سكونت قوميت هاي مختلف در اين منطقه، افزود: توجه ويژه به بخش سلامت مناطق قوميت نشين كشور از ديگر اولويت هايي است كه در بخش بهداشت و درمان دنبال مي شود.

وي بيمارستان رسول اكرم ( ص ) شهرستان كلاله را سومين بيمارستان مجهز استان گلستان توصيف و خاطرنشان كرد: مهمتر از احداث ساختمان و تجهيز بخش هاي مختلف بيمارستاني، ارائه خدمات مطلوب توسط نيروي انساني مجرب و كاهش درد و آلام مردم عزيز منطقه است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ادامه اجراي طرح تحول سلامت را مهمترين دغدغه خود عنوان كرد و افزود: اراده رئيس جمهوري نيز نه تنها ادامه اجراي اين طرح بلكه تقويت آن مي باشد و همه اركان دولت و مجلس شوراي اسلامي نيز از اين طرح حمايت مي كنند.

دكتر قاضي زاده هاشمي با تقدير از تلاش هاي مردم ، خيرين سلامت ، مسئولان شهرستان كلاله و نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي براي مشاركت در احداث و بهره برداري از فاز دوم بيمارستان رسول اكرم ( ص) كلاله گفت: وقتي دولت و مردم در كنار هم باشند، مي توانيم شاهد راه اندازي پروژه هاي مجهزي همچون اين بيمارستان باشيم.

وي در مورد بيمارستان 32 تختخوابي شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان نيز با بيان اينكه راه اندازي و احداث بيمارستان هاي 32 تختخوابي از اساس اشتباه بوده است، گفت: بيمارستان آزادشهر براي ارائه خدمات به مردم در حال افزايش به 50 تخت است و تا پايان امسال نيز با افزايش 14 تخت ديگر به آن مجموعا داراي 64 تخت خواهد شد.

فازدوم بيمارستان رسول اكرم (ص) شهرستان كلاله در شرق استان گلستان كه روز شنبه با حضور وزير بهداشت و درمان مورد بهره برداري قرار گرفت، شامل 10 اتاق سي سي يو، 10 اتاق آي سي يو، 8 اتاق ان آي سي يو، بخش اطفال و نوزادان و بخش بستري داخلي مردان و زنان است.

اين فاز شامل سه طبقه است كه همكف آن بخش مراقبت هاي ويژه، طبقه اول آن بخش اطفال و نوزادان و طبقه دوم آن نيزبخش بستري داخلي مردان و زنان است و در هر بخش 4 اتاق وي آي پي و 3 اتاق ايزوله نيز طراحي واحداث شده و همچنين يك اتاق عمل نيز به اين مجموعه افزوده شده است.

در اين بيمارستان يك بلوك زايمان به مساحت 200 متر مربع درحال احداث است و توسعه بخش دياليز نيز در دستور كار مسئولان شهرستان قرار دارد.

بیمارستان رسول اكرم شهرستان كلاله با ظرفیت اسمی 156تخت كلنگ زنی شده و بخشی ازساختمان آن در سال 84 با ظرفیت 52 تخت به بهره برداری رسیده بود و تا چندسال گذشته به علت كمبود فضای مفید، تخت، امكانات و تجهیزات تخصصی با مشكلات زیادی برای خدمات رسانی مواجه بود.

با توجه به این امر، تكمیل و احداث فازدوم این بیمارستان در دستور كار قرار گرفت و با پیگیری هایی به عمل آمده، تلاش دانشگاه علوم پزشكی گلستان و مساعدت فعال خیرین سلامت، این پروژه تكمیل، تجهیز و آماده بهره برداری شد.

براي تكميل فاز دوم بيمارستان كلاله حدود 100ميليارد ريال هزينه شده است.

شهرستان كلاله با افزون بر 110 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع بوده و فاصله آن از گرگان مركز این استان حدود 140 كیلومتر است.

فاز دوم بیمارستان كلاله  با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .