عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکید ایران و چین بر توسعه همکاری های امنیتی و انتظامی


تاکید ایران و چین بر توسعه همکاری های امنیتی و انتظامی

تاکید ایران و چین بر توسعه همکاری های امنیتی و انتظامی

 در دیدار دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر چین، توسعه همکاری های امنیتی و انتظامی مورد تاکید قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و Shengkun Gue معاون نخست وزیر چین صبح امروز و در حاشیه مراسم افتتاحیه " نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در خصوص مسأله جهانی مواد مخدر (UNGASS)" ، با هم دیدار و گفتگو کردند.

بنا بر این گزارش طرفین در این ملاقات ضمن اشاره به اعتقاد راسخ رهبران دو کشور به توسعه و گسترش همه جانبه همکاری ها و در قالب همکاری جامع راهبردی، بر ضرورت افزایش همکاری های امنیتی و انتظامی دو کشور بر اساس اسناد همکاری مرتبط تاکید نمودند.

همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی گری، جدائی طلبی و مواد مخدر، بصورت دو جانبه و در سطح منطقه و بین المللی، از جمله محورهای مورد توافق مقامات ایران و چین در این جلسه بود.

در این دیدار همچنین بر إجرائی شدن موافقتنامه مبارزه با جرائم فرا ملی دو کشور، بعنوان محور همکاری های دو جانبه ایران و چین، مورد تاکید دکتر رحمانی فضلی و معاون نخست وزیر چین قرار گرفت.

توسعه همکاری های پلیسی ، مرزی ، انتظامی و مبارزه با جرایم سایبری از دیگر محورهای مورد توافق طرفین در این ملاقات بود.

به منظور اجرای توافقات فی مابین و اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص، سفر هیاتی به سرپرستی "وزیر امنیت عمومی چین" به تهران در آینده نزدیک در دستور کار قرار گرفت.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .