عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توافق ایران و افغانستان برای مشارکت در اجرای طرح معیشت جایگزین در افغانستان

برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و افغانستان پس از ٤ سال

توافق ایران و افغانستان برای مشارکت در اجرای طرح معیشت جایگزین در افغانستان

توافق ایران و افغانستان برای مشارکت در اجرای طرح معیشت جایگزین در افغانستان

 در دیدار رحمانی فضلی و خانم عظیمی طرفین دو کشور توافق کردند که طرح پایلوت (آزمایشی) معیشت جایگزین را در یکی از ولایات مرزی دو کشور، با همکاری UNODC و جامعه جهانی، اجرائی نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در دیدار امروز (پنجشنبه) عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و خانم عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر جمهوری اسلامی افغانستان، که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک انجام پذیرفت، طرفین توافق کردند که طرح پایلوت (آزمایشی) معیشت جایگزین را در یکی از ولایات مرزی دو کشور، با همکاری UNODC و جامعه جهانی ، اجرائی نمایند.

دکتر رحمانی فضلی، بر ضرورت ارسال اطلاعات مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر، مسیرهای تردد قاچاقچیان ،انتقال مواد و ارسال اطلاعات هویتی سر شبکه ها و قاچاقچیان عمده و.. ، از سوی دستگاههای متولی در کشور افغانستان به همتایان ایرانی انها تاکید کرد.

همچنین در این ملاقات، به موضوع برگزاری اولین نشست استانداران استانهای مرزی دو کشور (خراسان رضوی- خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از ایران و ولایات هرات، فراه و نیمروز از افغانستان) که ازجمله توافقات ماه های اخیر رحمانی فضلی با رهبران دولت افغانستان می باشد، اشاره و مقرر شد تا تاریخ دقیق برگزاری این نشست مهم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از سوی مجاری دیپلماتیک پیگیری گردد.

خانم عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان، نیز ضمن تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال ان کشور و همچنین مواضع مثبت کشورمان در جلسه ویژه امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواهان تبادل تجربیات کشورمان در حوزه های مختلف و از جمله حوزه درمان و کاهش اسیب ، اموزش درمان اعتیاد به پزشکان افغانستان و تأمین داروهای ویژه درمان معتادان شدند، که این امر مورد تأیید رحمانی فضلی وزیر کشور قرار گرفت.

در پایان جلسه نیز با توجه به توافق اولیه دو کشور برای برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی در هفته بعد از عید فطر سال جاری در تهران، مقرر شد تا موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گیرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .