عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

استاندار گلستان:

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید در اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرای از حداکثر توان خود استفاده کنند، اظهار کرد: باید در اقتصاد مقاومتی علاوه بر اقدامات عادی در مسیر بهبود اقتصاد به طرح های ویژه و خاص ، توجه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اقدامات تاثیر گذار سپاه و بسیج، گفت: سپاه و بسیج امروز تلاش دارند اقدامات خود را در مسیر اقتصاد مقاومتی تعریف کنند و دستگاه های اجرایی باید از این توان استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح بسیج مبنی بر قطب بندی شهرستان های مختلف استان در راستای اشتغال و اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: باید از ابتدا در اقدامات، اشتغال زایی را به عنوان موضوعی پراهمیت مد نظر قرار داد و این قطب بندی با همکاری دستگاههایی نظیر صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تکمیل، دقیق و به روز شود.

وی مسائل زیرساختی را مهم دانست و افزود: از آنجا که بخش خصوصی برای حضور در پروژه های زیر ساختی و زیربنایی انگیزه لازم را ندارد، انتظار داریم، سپاه وارد عمل شود و در ایجاد زیر ساخت ها استان را یاری رساند.

استاندار گلستان خطاب به دستگاه های اجرایی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان باید هرچه سریعتر برش استانی خود را در اقتصاد مقاومتی ارائه دهند و حتی اگر موضوعاتی به عنوان پیشنهاد مدنظر آنهاست اما در برش استانی نیامده ، ارائه کنند.

دکتر صادقلو با اشاره به توافقات صورت گرفته با سردار نقدی، فرمانده بسیج سازندگی کشور، گفت: یقیناً همراهی بسیج در زهکشی 280 هکتار اراضی شمالی استان می تواند ارزش افزوده بالایی را در گلستان ایجاد کند.

وی با بیان اهمیت کشت محصولات مختلف در آینده استان، گفت: با توجه به موقعیت استان در گذشته و حال باید به محصولاتی نظیر پنبه و گندم در رویکرد آینده توجه ویژه ای شود و با بهبود کیفیت ارقام آن، کاهش ضایعات، مکانیزه شدن فرایند تولید و افزایش سطح کشت موجبات رشد این محصولات را فراهم آوریم.

همچنین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، سردار صادقی فرمانده سپاه نینوای استان گزارشی از اقدامات سپاه و بسیج در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین تفاهمات صورت گرفته با سردار نقدی فرمانده بسیج سازندگی کشور ارائه کرد .

وی افزود: در سال جاری با ایجاد 1300 واحد، اشتغالزایی برای 3500 نفر صورت می گیرد و همچنین با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا ، بسیج مستضعفان در زمینه زهکشی اراضی شمالی ورود خواهد کرد.

وی از قطب بندی شهرستان های استان جهت تولید محصولات مختلف خبر داد و گفت: مقدمات این اقدام انجام شده و با همکاری دستگاه های اجرایی و تکمیل زیرساخت ها امیدواریم این امر محقق گردد.

لازم به ذکر است در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: خوشبختانه همکاری سپاه و بسیج در بخش های مختلف خوب بوده است و امیدواریم با همکاری آنان زیرساخت های توسعه بیش از پیش در استان ایجاد شود.

حسین پیشقدم از دستگاه های اجرایی خواست علاوه بر برش های استانی پیشنهادات اقتصاد مقاومتی خود را به دبیرخانه این قرارگاه ، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه کنند.

گفتنی است در این جلسه اداره کل جهاد کشاورزی استان نیز برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی خود را ارائه کرد و اعضای حاضر در جلسه در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت دادند.

 

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

 

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

 

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

 

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

 

باید در اقتصاد مقاومتی به طرح های ویژه، توجه داشته باشیم

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1186
  • کد خبر : 21741