عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد


چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار گلستان، معاونان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این جلسه با دو محور اصلی سند جامع میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همچنین تبیین نقش دستگاههای اجرایی در گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، استاندار گلستان ضمن اشاره به حساسیت سال جاری به لحاظ تهیه و تدوین سند ششم توسعه و نیز بودجه سال آینده اظهار کرد: با توجه به اینکه تدوین برنامه ششم توسعه با نگاه مسئله محوری و نگاه به مناطق و استان های کمتر توسعه یافته و مرزی است، ما باید استانمان را در این فضا قرار دهیم و نسبت به این موضوع حساس باشیم.

دکتر حسن صادقلو ضمن تقدیر از ارائه سند جامع میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی توسط دستگاه مربوط، گفت: باید توجه داشت که در این سند ادبیات جهانی و همچنین آمایش سرزمینی ما مد نظر قرار گیرد و اگر در راستای تهیه این سند هرچه وسواس در مشاوره و هزینه داشته باشیم،ارزشمند است.

وی تاکید کرد: توسعه روستاها یقینا باید مورد توجه دستگاه گردشگری استان باشد، زیرا 49 درصد جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می دهد و ما سومین استان به لحاظ جمعیت روستایی هستیم و باید تلاش کنیم با ایجاد پایداری در روستاها آسیب های جدی را کاهش دهیم.

دکتر صادقلو با تاکید برفرمایشات مقام معظم رهبری در باب اینکه هزینه در آموزش و پروش به معنای تولید است، گفت: هر هزینه ای در آموزش و پرورش در حال و آینده اثر بخشی لازم را دارد و به معنای تولید منابع انسانی و توسعه منابع انسانی است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ظرفیت استفاده یک میلیارد و یک صد میلیونی از فاینانس های تجاری به استان گلستان اختصاص یافته گفت: از تمامی دستگاه ها می خواهیم در مهلت قانونی یاد شده و با حساسیت هر چه بیشتر برنامه های خود را ارائه دهند و بگونه ای نشود به دلیل تعلل و کم کاری و کوتاهی فرصت استفاده از این فاینانس ها در اختیار استان های دیگر قرار گیرد.

وی همچنین با توجه به تاکیدات نمایندگان مجلس بر سفر ریاست محترم جمهور و برنامه های این سفر افزود: تمام تلاش ما این است که در پاییز سال جاری شاهد سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران و روسای جمهور چند کشور دیگر به گلستان باشیم و در همین راستا از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی می خواهیم برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

همچنین در این جلسه مدیر کل سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ضمن ارائه توضیحات کاملی نسبت به سند توسعه این دستگاه و بررسی وضعیت موجود آن با اهداف راهبردی و همچنین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و نیز پیشنهادات و جداول کاربردی پرداخت.

قربان عباسی تک تک این موضوعات را در سه محور گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در سند جامع به تفضیل بیان کرد .

با توجه به اینکه حاضرین در جلسه نقدهایی بر این سند داشتند مقرر شد طی هفته ی آینده این نظرات به اداره کل مربوطه ارائه شود و در کارگروه گردشگری مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است وطنی مدیر کل آموزش و پرورش نیز ضمن تبیین نقش دستگاههای اجرایی در گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش ما تنها به بخش آموزش توجه دارد و کمتر به بحث های پرورشی پرداخته است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که انسانهای توانمند جامعه توانمند را می سازند و بر همین اساسباید بیش از پیش به امر پرورش در آموزش و پرورش توجه کنیم.

 چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1632
  • کد خبر : 2198