عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین می شود

استاندار گلستان در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان؛

کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین می شود

کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین می شود

استاندار گلستان در هشمتیمن جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: با توجه به مصوبات قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی و بر اساس برنامه های استانی دستگاه های اجرایی، کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو تصریح کرد: تاکنون 20 وزارتخانه و دستگاه اجرایی در سطح کشور مصوبات استانی داشته اند و دستگاه های استانی با استفاده از این مصوبات باید اقدامات شاخصی را در سال 95 ارائه کنند.

وی در این جلسه که برش استانی وزارت راه و شهرسازی و نیرو مورد بررسی قرار گرفت، یادآور شد: ادبیات و ظرفیت اقتصاد مقاومتی،ظرفیتی بالاست و باید بسیاری از مطالبات در درون آن گنجانده شود و از آن در جهت رشد و توسعه استان استفاده گردد.

وی با تاکید بر معماری سبز در شهرسازی استان، یادآور شد: راه آهن گرگان به مشهد به عنوان مصوبه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا 24 کیلومتر از مسیر مصوب شده تا گنبد کاووس در سال 95 آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به مصوبه هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مبنی بر اجرای فاز دوم مطالعات راه آهن اینچه برون به شاهرود، بصورت متقابل، خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه که سرمایه گذاران آن اعلام همکاری کرده اند، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را کامل خواهد کرد.

وی با اشاره به مطالعات آزادراه نوکنده به آشخانه ، گفت: این آزاد راه در مسیر ماده 215 قرار دارد و 60 کیلومتر آن از مینودشت تا تلنگراه باقی مانده که در سالجاری اجرایی خواهد شد.

دکتر صادقلو با اشاره به اینکه عمر ناوگان اوتوبوس های استان قریب به 8 سال و پایین تر از مشابه کشوری است، گفت: ناوگان تردد درون شهری و بین شهری استان نیازمند بروز شدن است و باید به فکر جایگزینی خودروهای فرسوده بود.

وی با اشاره به پروژه های حوزه وزارت نیرو در استان به حوزه آب اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به بروز سیلاب ها و وجود آب های نقطه ای در استان که منجر به ایجاد ماندآب ها و شوری اراضی می شوند سد و احداث سد مسئله مهمی در استان است.

وی با تاکید بر اتمام هرچه سریعتر پروژه های سدسازی استان، گفت: سد نرماب ـ چلچای، سد چایلی و سد آقدکش باید هر چه سریعتر به اتمام برسند و در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی به آنها توجهی ویژه شود.

استاندار گلستان یادآور شد: مسائلی نظیر تعویض کنتورها، برنامه های صداو سیما، ارشادات ائمه جماعات و برنامه های ادارات فرهنگی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در اصلاح الگوی مصرف شرب در شهرهای استان موثر باشد.

دکتر صادقلو توجه به اصلاح شبکه، ایجاد فاضلاب شهری، سلامت آب و انتقال آن را در مباحث شهری پراهمیت دانست و افزود: در حوزه روستایی نیز باید تلاش کنیم روستایی که تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار ندارند را تحت پوشش قرار دهیم و در سال 95 باید شاخص برخورداری را از 62درصد به 69 درصد برسانیم.

لازم به ذکر است در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان، نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، رحمتی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری، شکیبایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و نصیری مدیر عامل شرکت نیروی برق استان گزارشی از برش های استانی دستگا های خود ارائه کردند که پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضای حاضر در جلسه، مورد تصویب قرار گرفت.

کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین می شود

 

کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین می شود

 

کتاب برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان تدوین می شود

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1042
  • کد خبر : 22517