عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام تبریک استاندار گلستان به مناسبت بازگشایی مدارس


پیام تبریک استاندار گلستان به مناسبت بازگشایی مدارس

پیام تبریک استاندار گلستان به مناسبت بازگشایی مدارس

 استاندار گلستان در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید و فصل بازگشایی مدارس را به تمامی دانش آموزان، دانشجویان، دانش پژوهان و دانش گستران نگارستان ایران تبریک گفت.

در متن پیام دکتر حسن صادقلو آمده است:

 

بنام خدا

 و اینک بار دیگر مهر فرا رسید؛ زمانی برای مهر ورزیدن و مهربان بودن در گلستان ایران زمین؛ سرآغازی برای لبخندهای شاد و دوستی های پردوام؛ بهار رویش شکوفه های علم و امید در سایه ی بیداری و نگاه به آینه ی روشن فردا.

 

آغاز سال تحصیلی را به تمامی دانش آموزان، دانشجویان، دانش پژوهان و دانش گستران نگارستان ایران اسلامی تبریک می گویم و امیدوارم بارقه های امید به واسطه دولت تدبیر و امید بر آسمان علم آموزی این استان باریدن گرفته، تداوم یابد.

 

مدرسه اولین نهاد اجتماعی است که ما در آن، فاصله بین خواسته ها و قانون را تجربه می کنیم و در حقیقت اولین جایی است که با مدل قانونی روابط و قانونمداری آشنا می شویم و از این جهت مدرسه نهادی مدل ساز در روابط اجتماعی و حائز اهمیت است.

 

در استانی که به گفته ی ریاست محترم جمهوری، ایرانی کوچک است و در آن اقوام و فرهنگ های مختلف به مثابه یک خانواده گرد هم جمع شده اند، دانش آموزان باید بدانند که حق برخورداری یکسان از مواهب اولیای مدارس را دارند و تمامی معلمان و مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش باید با نگاه یکسان به دانش آموزان نگاه کنند و به هیچ عنوان تفاوتی به واسطه نژاد، مذهب و یا فرهنگ بین دانش آموزان قائل نشوند.

 

گلستانی که به لحاظ همگرایی اقوام به یک مدل کشوری و حتی جهانی تبدیل شده باید دانش آموزان و محصلین از امنیت جسمانی و روحانی لازم در مدرسه برخوردار باشند.

 

همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «مسئله تعلیم و تربیت، مسئله زندگی بخشیدن و ولادت بخشیدن به یک مخاطب خاص و یک انسان است»

 

فلذا معلمان ، مربیان، مدیران و مسئولان آموزش استان توجه داشته باشند که آنها باید برای دانش آموزان هویت بخش و هویت آفرین باشند و باورداشته باشند که کوچکترین حرکت آنها چنان تاثیری دارد که می تواند جامعه ای را بسازد و یا آن را نابود کند.

 

بر این باوریم که بسیاری از مسائل همچون کتابخوانی، گسترش فرهنگIT ، توسعه فرهنگ پرسش گری و ... باید از طریق دانش آموزان نهادینه شود.

 

اشاعه فرهنگ پرسش گری از دبستان و به تبع آن دبیرستان و اجتماع ما را به جامعه ای پرسش گر، حق طلب و آینده نگر رهنمون می سازد و از این جهت معلمان باید با استقبال از این فرآیند در اشاعه و بسط آن یاری بخش باشند.

 

دانش آموزان و محصلان گلستانی باید بدانند که این سرزمین از دیرباز با وجود بزرگانی چون سید محمدباقر طالبانی، حکیم سید اسماعیل جرجانی، ابوسهل مسیحی جرجانی، میر شریف جرجانی و مختوم قلی فراغی و ... مهد علم و ادب و پرچم دار دانش بوده است و امروز نیز امید ما، در افق توسعه ی استان به شما عزیزان است.

 

در دومین بهار دولت یازدهم، امیدواریم در مهر، ماه مهربانی ها، بتوانیم آن چنانکه شایسته است فرهنگ و اقتصاد را با عزم ملی و مدیریت جهادی به دانش آموزان هدیه دهیم و آینده ای را که لایق قلب های سرشار از مهربانی شماست تدارک ببینیم. ان شاء الله

 

حسن صادقلو

استاندار گلستان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 3619
  • کد خبر : 2258