عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم باید بهره وری و ارزش افزوده را در وقف احساس کنند

استاندار گلستان؛

مردم باید بهره وری و ارزش افزوده را در وقف احساس کنند

مردم باید بهره وری و ارزش افزوده را در وقف احساس کنند

 استاندار گلستان با تاکید وقف در اسلام مسئله ای مترقی و پراهمیت است، اظهار کرد: مردم باید بهره وری، ارزش افزوده و رفع رکود را در در وقف احساس کنند و از این جهت باید مسئله وقف برای آنان جاذبه های لازم را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در دیدار با قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: توجه به فن آوری های روز در مجموعه اوقاف می تواند تاثیر مثبتی در فعالیت های وقفی داشته باشد و از این نظر اقدام بانک الکترونیکی و خدماتی از این دست در گرایشات مردمی تاثر مثبتی داشته است.

وی با بیان اهمیت مطالعات سرزمینی در زمینه وقف، گفت: مردم باید تاثیر اقدامات اداره اوقاف را در زندگی خود مشاهده کنند و با نگاهی مثبت به سمت وقف گرایش یابند.

وی مسئله وقف را، زمینه احیای مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: اولین فلسفه اقدام مردم برای ادامه راه امام حسین(ع) وقف بوده است و با این عمل تلاش شده راه و متد ایشان به مدلی جهانی تبدیل شود.

استاندار گلستان مردم را بنوعی متولی مسائل امام حسین(ع) و یکی از پایه های اساسی زنده نگه داشتن مکتب ایشان قلمداد کرد و گفت: باید توجه داشت که در طبقه بندی وقف حق دیگر امامان معصوم (ع) نیز ادا شود.

دکتر صادقلو یادآور شد: باتوجه به اینکه بنیان گذاریوقف در اسلام صورت گرفته و این مسئله بیش از 14 قرن تاریخچه دارد، باید توجه داشت که موضوعی اساسی است و هرگز به این حوزه از زاویه یک مسئله درجه چندم نگاه نشود.

همچنین در این دیدار سردار عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس بنیاد توسعه موقوفات کشور از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه وقف سخن گفت و افزود: تلاش کردیم وقف در بین مردم همگانی شود و از این نظر اوراق وقف به مردم علاقه مند کمک کرد با ارقام کوچک تر بتوانند در این اقدام خیر شرکت کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سهرابی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و پورقاسم مدیر اجرایی بنیاد توسعه موقوفات استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان ارائه کردند.

 مردم باید بهره وری و ارزش افزوده را در وقف احساس کنند

 

مردم باید بهره وری و ارزش افزوده را در وقف احساس کنند

 

مردم باید بهره وری و ارزش افزوده را در وقف احساس کنند

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1556
  • کد خبر : 22672