عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند آمایش سرزمین گلستان، ایدئولوژی اقدام استان است

استاندار گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان؛

سند آمایش سرزمین گلستان، ایدئولوژی اقدام استان است

سند آمایش سرزمین گلستان، ایدئولوژی اقدام استان است

 استاندار گلستان با تاکید براینکه سند آمایش برای دوری از سلیقه ها، اقدامات بی مطالعه و نگاه های آسیب زا است، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین گلستان، ایدئولوژی اقدام استان است و بایدها و نبایدهای استان و پهنه بندی فعالیت ها را مشخص می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: تهیه، تدوین و نهایی سازی سند آمایش از ابتدای دولت تدبیر و امید مورد توجه ریاست محترم جمهوری و مدیریت استان بوده است چرا که بر این باوریم این سند میراث مصوب استان برای آیندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سند پیشتر نیز در شورای برنامه ریزی استان مطرح گردیده بود، گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و فرمانداران ظرف مدت 2 هفته نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سند آمایش سرزمین بصورت مکتوب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه کنند.

وی با بیان اهمیت آمار در برنامه ریزی ها، یادآور شد: آمار و درستی آن می تواند پیش نیاز و عامل پیش بینی و پیشگیری در اقدامات باشد و مدیران استان توجه داشته باشند که آمار خدشه دار موجب کاهش اعتماد و اعتبار است.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی در سند آمایش سرزمین، خاطر نشان کرد: ما در آینده به این سند وابسته خواهیم بود و از این نظر توجه به مقوله فرهنگ در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر صادقلو، گلستان را رنگین کمان اقوام دانست و افزود: همگرایی اقوام در استان افقی است که باید به مثابه یک فرصت از آن استفاده شود.

وی همچنین توجه به کریدور های ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای استان، اصلاح الگوی کشت و اهمیت آن، رابطه گردشگری و کشاورزی، دانش بومی و اهمیت آن در ایجاد درآمد پایدار روستایی، دانش بنیانی را از موضوعاتی دانست که باید در سند آمایش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید نسبت بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاونی ها در مسیر توسعه استان و در سند آمایش سرزمین مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به اهمیت برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه ها ظرف مدت یک هفته نظرات خود را پیرامون برنامه ششم توسعه ارائه کنند که تا قبل از پایان تیر ماه به تهران ارسال گردد.

دکتر صادقلو از مدیران دستگاه های اجرایی خواست سهل سازی در همکاری با پیمانکاران استان را مد نظر قرار دهند و یادآور شد: ارتقا پیمانکاران استان ارتقا استان است و کمک به آنها جهت حضور قدرتمند در سطح کشور برای استان موثر است.

همچنین در این جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن اشاره به مصوبات جلسه پیشین، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین در 8 فصل تهیه شده و از 3 منظر اقتصادی، انسانی و منابع طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

حسین پیشقدم از تلاش برای تهیه افق 1414 استان با مصوبات دستگاه های اجرایی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به همکاری دستگاه ها در مسیر تصویب این سند امیدواریم همکاری لازم جهت اجرایی شدن آن نیز صورت گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه دکتر عبدالرسول سلمان ماهینی، دانشیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طرح سند آمایش سرزمین استان که 4 سال به طول انجامیده را برای مدیران ارشد استان معرفی کرد.

گفتنی است در این جلسه که با ارائه نظرات و پیشنهادات مدیران همراه بود، ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان توجه به مباحث جوی و تاثیرات آن بر آینده استان را در سند آمایش سرزمین مهم دانست و قره خانی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی توجه به ظرفیت ها، قابلیت ها، بخش خصوصی، صنایع و اشتغالزایی آن و زمینه های افزایش اعتماد مردم در سند آمایش سرزمین را مهم قلمداد کرد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1100
  • کد خبر : 22767