عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر کشور: مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی یک اصل است


وزیر کشور: مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی یک اصل است

وزیر کشور: مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی یک اصل است

 رحمانی فضلی گفت: در پیشبرد اقتصاد مقاومتی پروژه ها و طرح های نیمه تمام و واحدهای نیمه تمام مهم است، اما باید به جریان دائمی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور عصر شنبه در نشست استانداران سراسر کشور با موضوع بررسی راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ای با اشاره به اینکه مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی یک اصل است، گفت: اگر این مشارکت واقعی را نداشته باشیم با تمام پروژه هایی که اجرا می کنیم نمی توانیم به جایی برسیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به جاهای خوبی رسیده و امید است منافع آن برای همه مردم باشد.

وزیر کشور اظهار داشت: کلیت موضوع این است که جنبش و جوش و فعالیت و انگیزه خوبی در استان ها ایجاد شده است .

وزیر کشور با اشاره به برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۵۲ مورد اختیارات به استان ها ابلاغ شده و ۵۰ مورد دیگر در مسیر رسیدگی است که ابلاغ خواهد شد.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که باید انجام پروژه ها و طرح ها همراه با سیاست های اقتصاد مقاومتی متفاوت از گذشته اجرا شود گفت: اگر قرار باشد همان روال گذشته ادامه پیدا کند چه نیازی به اقتصاد مقاومتی بود؟

رحمانی فضلی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام و واحدهای نیمه تمام مهم است، اما باید به جریان دائمی تبدیل شود و باید تلاش شود پروژه های ملی اجرا شود.

وزیر کشور به گزارش دهی به مردم اشاره کرد و افزود: به هر جایی که می رویم باید به مردم مرتب گزارش دهیم و موفقیت ها را بگوییم.

رحمانی فضلی گفت: مسیر در حال باز شدن است و امید است دوستان از اختیارات خود استفاده کنند، چون اختیارات به استانها واگذار شده است.

وی افزود: روی تنوع منابع باید فکر کرد و بودجه و منابع دولتی پاسخگو نخواهد بود و باید از بازار سرمایه و دیگر روش ها و تجهیز منابع در داخل استان ها استفاده کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی دیگر از مسایل مهم در استان ها ایجاد عدالت، توازن و تعادل منطقه است ، انتظار می رود در سطح منطقه ای و استانی به این مساله توجه شود که یکی از ویژگی ها در اقتصاد مقاومتی عدالت محوری و عدالت اجتماعی و اقتصادی است.

رحمانی فضلی افزود: این موضوع باید در شهرستان ها فعال شود تا جریان اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها و روستاها هم با دقت و برنامه ریزی پیش رود. اقتصاد مقاومتی امر خیری است و تلاش می شود تا این امر خیر به نام شما ثبت و مردم و انقلاب و همه از منافع آن بهره مند شوند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1399
  • کد خبر : 23555