عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق اقتصاد مقاومتی، امنیت پایدار را به دنبال دارد

وزیر کشور در شورای اداری شهرستان های گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر؛

تحقق اقتصاد مقاومتی، امنیت پایدار را به دنبال دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تحقق اقتصاد مقاومتی، امنیت پایدار را به دنبال دارد

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت مباحث اقتصادی اظهار کرد: اگر به دنبال امنیت پایدار در کشور هستیم باید اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکترعبدالرضا رحمانی فضلی، امروز در جلسه مشترک شورای اداری گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان که در دانشگاه ازاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد،تصریح کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و ماهرچه داریم بعد از لطف خدا از این مردم است. اینکه مردم توقع یک زندگی مطلوب را  داشته باشند خواسته زیادی نیست.
وی افزود: هرچند بسیاری از مشکلات به دلیل عقب افتادگی های تاریخی است  و نمی توان در زمانی کوتاه آنها را برطرف کرد چون این مشکلات در طول سالها ایجاد و مطالبات دیگر نیز روی ان انباشته شده است. آنچه که برای ما اهمیت دارد اینست که به گونه ای عمل کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند و باید صادقانه با انها سخن گفت.
وزیر کشور با بیان اینکه مهم ترین عنصر در حل مشکلات، مردم هستند، اظهار کرد: اگر در بحث اقتصاد و اشتغال موفق نمی شویم به دلیل اینست که مردم را به صورت واقعی مشارکت نمی دهیم. حرف های زیادی در این باره می زنیم اما توجهی به ابعاد مختلف ان نداریم.
وی با اشاره به وجود هزار هزار میلیارد تومان سرمایه در دست مردم، خاطرنشان کرد: نقدینگی بسیار زیادی در جامعه وجود دارد که باید ان را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم چون موجب افزایش درامدهای مالیاتی شده و در نهایت سبب می شود که دولت خدمات عمومی را بهبود ببخشد.
دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: چون به بودجه نفتی عادت کردیم تلاشی برای افزایش درامد و مشارکت مردم نمی کنیم. باید احساس کنیم که در زمان جنگ قرار داریم و توانایی مردم را باور کنیم.
وی با بیان اینکه ایمان صادقانه به مردم موجب حل مشکلات خواهد شد، گفت: باید شرایط و بسترها را برای ورود مردم به کارها فراهم کنیم چراکه مردم محوری نخستین ویژگی اقتصاد مقاومتی است.
وی عنوان کرد: باید این کار را از حوزه مصرف که نزدیک ترین حوزه به اقتصاد مقاومتی است شروع کنیم. باید مردم را به مصرف بهینه دعوت کنیم و فرهنگ پس انداز را به انان یاد بدهیم. از طرفی به سرمایه گذاران بزرگ هم احترام بگذاریم و شرایط کار را برای فعالیت انان تسهیل کنیم.
وزیر کشور گفت: منحنی رشد اقتصادی کشور نشان می دهد که این منحنی نرمال نیست و رشد فزاینده نداردچون تابع مطلق منابع نفتی هستیم. از سوی دیگر پولی که به دست می اوریم را خوب هزینه نمی کنیم و بهره وری پایین است. این مسئله به این خاطر است که تمام کارها را با نگاهی دولتی می بینیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه اقتصادمقاومتی مانند جنگ و جهاد است، افزود: اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم باید تحقق اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم. چون مردم مهم ترین مولفه اقتدار و امنیت ملی به شمار می رود و اگر مردم نباشند امنیتی وجود نخواهد داشت.
وی گفت: وجود جوان بیکار ناراضی خود تهدیدی برای امنیت است. از سویی دیگر اقتصادمقاومتی موجب انسجام و وحدت خواهد شد بنابراین ما ناگزیر از اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی هستیم.
دکتر رحمانی فضلی با اشاره به تفویض اختیارات به استانداران و فرمانداران اظهار کرد: دولت 100 اختیار را به استانداران و فرمانداران تفویص اختیار کرده و برای هر استان نیز یک وزیر معین انتخاب کرده اند. باید توجه داشته باشیم که  چون منابع محدود و مطالبات زیاد است باید کارها را اولویت بندی کنیم و هرجایی که لازم است امور را واگذار کنیم.
وی یکی از برنامه های اقتصادمقاومتی را اجرای طرح رونق تولید برشمردوگفت: دولت تصمیم گرفت 7 هزار و 500 بنگاه اقتصادی را با 16 هزار میلیارد تومان از رکود خارج کند که انصافا بانکها به مقوله اقتصاد مقاومتی خوب ورود کرده اند. از همینجا هم اعلام می کنم که برای این سه شهرستان محدودیت تسهبلاتی برای رونق تولید واحدهای خود نخواهید داشت.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود به شرایط منطقه هم اشاره کرد و گفت: تکفیر و فرقه گرایی که پشت سر آن امریکا، اسراییل و ارتجاع قرار دارد، با رفتارهای وحشیانه خود چهره اسلام را که دینی رحمانی است، دین ترور و خشونت معرفی می کنند. ایران اسلامی در این دعواها میانه را می گیرد و با همه طرف ها گفتگو می کنر تا مشکلات منطقه حل شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی، امنیت پایدار را به دنبال دارد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .