عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه فعالیتهای روستایی منجر به ایجاد اشتغال در جامعه می شود

وزیر کشور در همایش توسعه اقتصادی روستاهای گلستان:

توسعه فعالیتهای روستایی منجر به ایجاد اشتغال در جامعه می شود

توسعه فعالیتهای روستایی منجر به ایجاد اشتغال در جامعه می شود

 وزیر کشور گفت: فعالیت های روستایی به هر اندازه توسعه پیدا کند به همان اندازه در جامعه شغل ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، امروز (8 شهریور) در همایش توسعه اقتصادی روستاهای استان با بیان اینکه باید برای هر روستا یا دهستان یک محصول ویژه را تعریف کنیم اظهار کرد: دولت هم توجه ویژه ای به توسعه روستایی دارد و آن را جزو اولویت های خود قرار داده است.

وزیر کشور تصریح کرد: روستاها مظلوم ترین سکونتگاه ها در کشور هستند که علاوه بر یک عقب افتادگی تاریخی و عدم تعادل و توازن در کشور، نابرابری در توزیع امکانات را هم تحمل می کنند؛ برای همین است که هرروز روستاها را ترک می کنند و به شهرها می روند. هرچند بعد از انقلاب کارهای خوبی انجام شد تا زیرساخت ها و خدمات اولیه به روستاها داده شود.

وی بیان کرد: هرچند امکانات خوبی از نظر زیرساختی و تسهیلاتی در روستاها ایجاد شده اما هنوز در زمینه اشتغال و درامدی مشکل زیادی داریم.

رحمانی فضلی گفت: باید مدیریت روستایی را تغییر دهیم و خلاقیت های روستایی را جمع آوری کرده و در اختیار همه کشور قرار دهیم.

وزیر کشور گفت: دولت به فعالیت های روستایی توجه ویژه ای دارد و توسعه آنها از اولویت هاست.

وی اظهار کرد: باید امور خدماتی و زیرساختی در روستاها و برنامه ریزی ها را در راستای اقتصاد مقاومتی پیش برد. دولت از مشاغل خرد و روستایی در این مناطق حمایت ویژه خواهد کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه الزاما هزینه های بالا و رشد اقتصادی منجر به ایجاد شغل نمی شود، افزود: باید شغل ایجاد کرد و تولید را افزایش داد تا درآمدهای مالیاتی دولت هم افزایش پیدا کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها به عنوان پیشران باید تولید علم به معنای واقعی، خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 980
  • کد خبر : 24617